Intarzierea cronica este specifica secolului vitezei, alergaturii, multiplelor sarcini. Reusesti sa le bifezi pe toate, dar mereu intarzii! In cazul in care nu stiai, poti avea sanse mari sa te inscrii intre persoanele care sufera de aceasta problema si ar trebui sa iei in serios acest lucru si sa incepi sa eviti pe cat posibil.
In lumea moderna pe care o traim, timpul este extrem de pretios, iar a intarzia la diverse intalniri sau a intarzia in general in orice faci, afecteaza atat relatiile, cat si cariera. Prietenii mai pot trece cu vederea intarzierile, dar, din nefericire, aceasta sunt deranjante, iti afecteaza atat starea de spirit, dar si modul in care apari. Nu mai este de amintit situatia jenanta cu explicatiile motivelor intarzierii.
Daca intr-adevar nu ai simtul timpului si orice ai face, intarzii mereu, inseamna ca ai o problema si poate exista un anumit motiv care sta la baza acestui comportament nedorit de nimeni.
Ce duce la intarzierea cronica?
Intarzierea cronica face parte dintr-un tipar de comportament obisnuit, doar ca cel mai important aici este motivul declansator. Stresul in societatea actuala este indeajuns, fiind o cauza comuna. Exista o presiune enorma din partea societatii in general, sa facem/ producem mai mult in timp scurt. Si din nefericire, societatea, asa cum este ea constituita, nu poate elimina distragerile si tot ce inseamna element care duce la stres, fie ca e vorba de zgomotul birourilor de tip deschis sau abtinerea de la retelele sociale? Trebuie sa stim orice, sa fim la curent cu totul ce ne inconjoara!?
Efectele
Desi toate persoanele care sufera de intarziere cronica se comporta in diverse moduri, exista consecinte comune ale actiunii lor, ca stresul si presiunea, care pot avea un impact enorm asupra sanatatii si starii de bine. Sentimente oscilante de vinovatie, judecata si a te simti subestimat, sunt doar cateva exemple.
A fi la timp, creste increderea
Intarzierile duc de cele mai mule ori la scaderea modului cum esti perceput din punct de vedere profesional, in anumite cazuri putand avea un impact extrem de mare. Dar, a fi punctual se traduce prin respectul pe care il arati celorlalti, prin faptul ca stii sa gestionezi resursele in mod eficient, calitati cautate de majoritatea angajatorilor; daca esti tu cel care iei decizii, aceste calitati sunt si mai importante.
Legatura dintre timp si bani
Prima legatura dintre timp si bani vine din pretuirea timpului – gestionandu-l eficient si intelept, fapt care confirma si o buna gestionare a banilor. Cand esti sub presiune, grabindu-te sa iei decizii rapide fara sa fi avut timp sa analizezi cum trebuie sau sa discuti la timp, te poate costa, cateodata poate mai scump decat trebuie. Acelasi lucru este aplicabil si in cazul banilor.
Cum sa iti gestionezi orarul
Actualmente, avem o multitudine de instrumente care sa ne ajute sa ne organizam mai bine timpul. Poti folosi calendare fizice sau de pe smartphone pentru anumite date si memento-uri. Iti poti programa intalniri, dar si momente in care sa iei pauza.
Ai putea sa ai momente de sinceritate cu tine si sa te intrebi daca esti intr-adevar atat de ocupat incat sa nu iti poti gestiona timpul asa cum trebuie? Sau de ce nu poti fi realist in legatura cu timpul necesar alocat anumitor sarcini? Cum iti organizezi lista de activitati? Mai mult, analizeaza-ti spatiul de lucru si vezi daca exista ceva care iti distrage atentia, elimana-l! Inchide tot ce inseamna social media si nu intra pe email pana nu ai finalizat respectiva activitate! In cazul in care sunt activitati/ sarcini care nu iti plac sau iti provoaca o stare neplacuta, daca este posibil, da-le altora care se bucura sau au o mai mare usurinta in a le indeplini!
In concluzie, fii sincer cu tine, identifica realele probleme, scrie-le undeva si fa-ti un plan de actiune de care sa te tii cu adevarat!
Intarzierea cronica si sfaturi pentru gestionarea timpului
- Utilizeaza telefonul sau calendarul pentru setarea mementourilor si a alarmelor si fii acolo unde trebuie la timp, daca nu mai devreme!
- Ia-ti masuri de protectie suplimentara in privinta timpului, in cazul in care anumite activitati nu depind de tine, de la o intalnire despre care nu stii exact ce presupune, pana la a lua in calcul ora, traficul specific orei, diverse accidente.
- Incepe sa te inveti sa spui „NU” atunci cand e posibil sa primesti o sarcina pe care nu crezi ca o poti face! Acceptand orice, ai sanse sa nu reusesti, competenta ta fiind ulterior pusa sub semnul intrebarii. Concentreaza-te pe ce ai tu de facut si astfel vei avea parte de respectul si admiratia colegilor!