In fiecare centru comercial, magazinele sunt asezate intr-o anumita ordine, exista diverse strategii pentru a-i face pe oameni sa devina consumatori din ce in ce mai mari. Si acest lucru l-am simtit deseori chiar pe pielea noastra, intrand pentru doar un lucru si iesind cu plasele pline. Haideti sa descoperim impreuna cateva din strategiile folosite, iar daca vrem sa facem economie in portofel, sa tinem cont de ele!
Cum intri … Conform cercetarilor, este cel mai probabil in momentul in care intrati intr-un mall, sa ‘virati’ la dreapta. Aici veti gasi de obicei cele mai scumpe lucruri sau cele mai mari aducatoare de profit!
Sacosele … Multe magazine iti ofera cand intri sacose reutilizabile si destul de spatioase, un lucru foarte bun de altfel. Dar, nu degeaba … pentru ca avand spatiu mai mare, ai posibilitatea sa cumperi mai multe …
Ecranul … Majoritatea magazinelor au televizoare destul de mari care se vad chiar de afara, unde sunt rulate produsele lor, reclamele lor, etc. De obicei, pe ecran sunt afisate lucruri de vanzare de sezon (exemplu: ghete de iarna daca suntem in anotimpul rece); ele sunt cumva ieftine, dar te pot imbia sa cumperi si altele, mai scumpe.
Etichetele … Pretul de 199 de lei este de fapt 200 de lei, dar de ce comerciantii tot insista pe aceasta metoda? Majoritatea oamenilor citesc de la stanga la dreapta, retinand cel mai bine primele informatii vazute.
Privirea … Retinem primele informatii, de aceea la nivelul ochilor sunt asezate de obicei lucrurile cele mai scumpe. Ridicati si coborati privirea, aplecati-va daca este cazul, pentru a gasi oferte mai bune!
Alte magazine … Ajungi la un magazin asemenator, doar ca sansele sunt cele mai ridicate sa-l gasesti foarte departe comparativ cu primul, timp sa mai colinzi si altele. Scarile rulante sunt de asemenea asezate la capetele opuse ale marilor centre comerciale, tocmai pentru a ajunge la cat mai multe magazine.
Atingerea … Cercetarile au aratat ca atingerea unui lucru inainte de a-l cumpara, afecteaza cat de mult dorim sa platim pentru el, atingerea in sine, ducand la atasament. De exemplu, computerele sunt deschise la un unghi de 70 de grade, asa ca ce faci tu cand le vezi? Le deschizi!
Dezordinea … Dezordinea este foarte buna (d.p.d.v. comercial!) si cu siguranta ati vazut ca multe magazine au un cos mare cu lucruri amestecate. Conform cercetarilor, aceasta dezordine si amestecatura este echivalentul unui “pret bun”, ceea ce inseamna ca cei care vin la cumparaturi vor cauta mai mult pentru a gasi un chilipir.
Mai ieftin sau … nu … Magazinele folosesc de multe ori efectul de pret compromis pentru a cumpara ceva ce costa mai mult. Presupunand ca exista doua perechi similare de pantofi, dar una apartine unui brand mai bun, iar tu vezi ceva de genul “doar 100 lei pentru un brand mai bun”, acest lucru te face sa crezi faci o afacere buna. Cand, de fapt, magazinul iti ia 100 de lei in plus…
La capete … Anumite lucruri care ofera un profit mai mare (accesorii sau orice altceva care sunt ieftine de produs) sunt situate la capetele culoarelor. De ce? Cand ajungem spre sfarsitul culoarelor, incetinim viteza si suntem mai atenti, vazand astfel aceste produse, adevarate afaceri pentru noi.
Doar incerc … Corect, doar incerci/probezi un anumit articol de imbracaminte in cabina de proba situata tocmai in cealalta parte a magazinului. Si spre norocul magazinului, poate pana cand ajungi acolo, te mai ‘agati’ de ceva…
La iesire … Esti gata sa platesti si sa pleci? Inca nu asa de repede, pentru ca, vei da de tot felul de produse care mai de care mai ieftine si tentante, iar cei care isi cumpara un baton de cereale sau o napolitana inainte de a ajunge la casa, stiu despre ce este vorba! Ceea ce nu prea sa stie, e faptul ca magazinele mai mari au diverse aplicatii, care plaseaza anunturi cu diverse oferte/produse aflate in apropiere, pe care noi le vedem pe telefon cand stam la coada sau suntem in zona.