Marcel Rochas s-a nascut in 1902 in Paris si incurajat de Jean Cocteau, Christian Berard si Paul Poiret si-a deschis casa de moda in 1924 pe Rue St-Honore; a fost un designer puternic, influent si a anticipat cele mai importante tendinte in moda ale secolului XX. In timpul anilor ’30 a creat rochii albe si negre, folosind o caracteristica atribuita lui Schiaparelli si anume, umerii puternici, largi; motto-ul sau ‘Youth, Simplicity and Personality’ a atras atentia numerosilor trendsetters din acea perioada.
In 1931, Marcel Rochas deschide casa de moda pe Matignon Avenue la numarul 12, printre clienti numarandu-se in mod deosebit vedete de la Hollywood, nume precum Carole Lombard, Marlene Dietrich, Mae West devenindu-i clienti fideli. In 1935 marele grafician de moda Cecil Beaton deseneaza doua rochii Rochas specifice anilor ’30 pentru aparitii in revista Vogue si reuseste sa transpuna foarte bine in schite atat rafinamentul creatiilor, cat si tesuturile de lux folosite. Marcel insista in aceasta perioada pe siluetele clepsidra si prefigureaza noul look Dior, prezentand rochii mai lungi in 1941.
In 1942, Marcel Rochas lanseaza o colectie exotica de corsete feminine caracterizata de o talia stransa si de o panglica neagra, a fost promovata si a avut succes in special in randul starurilor americane. In 1945 introduce stilul de vestimentatie revolutionar bazat pe o talie foarte mica si care a prins foarte repede, cunoscut doar in Franta ca ‚Guepiere’ , iar in America si in restul Europei ca ‚Waspie’.
In anii ’50 designerul introduce pantalonii casual pentru femei ca parte integranta a costumelor – o alta inovatie Rochas; de multe ori a lucrat cu tesaturi avand imprimate diverse motive florale; a promovat de asemenea haina trei sferturi si a fost printre primii care au introdus buzunarele la fuste.
In 1955, Marcel Rochas trece in nefiinta, lasand in urma casa care ii poarta numele si care a continuat sa creeze haine, parfumuri, accesorii. A fost un creator al unui cod nou al elegantei, modul sau obraznic a impus o silueta rafinata a femeii moderne, delicata si increzatoare; a inteles de asemenea ca femeia este intr-o continua schimbare, fiecare perioada de timp si fiecare generatie necesitand schimbari, ajustari, inovatii, lucruri remarcate in vestimentatiile sale si in modul de abordare a fenomenului fashion. In acelasi an, sotia sa – Helene preia conducerea casei de moda, insa fara a avea un succes remarcabil; intre timp, pentru renumita casa, lucreaza multi designeri.
In 1987 gigantul producator de cosmetice si produse de ingrijire a parului Wella cumpara Casa Rochas. In 1989 Peter O’Brien se alatura casei de moda ca designer sef; a studiat designul la Central Saint Martin din Londra si Parsons din New York si a lucrat cu Marc Bohan la Dior, cu Givenchy si Chloe. In octombrie 2002 O’Brien prezinta colectia primavara/vara ready to wear 2003, pentru ca o luna mai tarziu sa fie anuntata inlocuirea sa cu cea a designerul belgian Olivier Theyskins ca designer de creatie. Odata cu venirea acestuia, se remarca o revigorare a Casei Rochas, prima colectie lansata in toamna anului 2003 fiind catalogata ca ‚magnifica’ sau ‚rapitoare’; a creat o sliueta noua pentru casa de moda, eleganta si inspirata din stilul francez; in urmatorii ani, Rochas a continuat sa adune aprecieri din partea criticilor de moda si sa-si atraga tot mai multi admiratori.
In 2006, Olivier Theyskins primeste distinctia International Award din partea CFDA; cu toate acestea, designerul belgian a fost criticat pentru vestimentatia ‚demicouture’ – considerata ca o strategie de afaceri bine pusa la punct. In luna iulie a aceluiasi an, Procter & Gamble socheza industria modei prin anuntul incetarii activitatii Casei de Moda Rochas pe segmentul fashion.
In luna noiembrie 2008 este anuntat director artistic al casei de moda, Marco Zanini. Nascut in 1971, Zanini termina studiile in 1995 la Academy of Milan – Fine Arts, devine asistent la D&G, apoi mana dreapta in cadrul Casei Versace; prima colectie ready to wear are loc in februarie 2009 in cadrul Paris Fashion Week, imprevizibilitatea fiecarei colectii anuntand renasterea traditiei si apropierea de stilul specific Rochas.
Carole Lombard, Marlene Dietrich, Mae West, Nicole Kidman, Jennifer Aniston, Kirsten Dunst, Kate Bosworth, Jennifer Lopez, Rachel Weisz, Sarah Jessica Parker, sunt doar cateva nume care apreciaza si imbraca hainele Rochas, casa de moda producand astazi si bunuri din piele, bijuterii, cravate, esarfe, ochelari de soare, parfumuri, produse cosmetice si de ingrijire a pielii.