Mirabela Miron este dinamica, cu o putere de munca si energie inepuizabile si reuseste sa fie la inaltimea tuturor asteptarilor, atat ca om de afaceri si partener, cat si ca mama si sotie. Viziunea ei, dorinta de a face lucruri bune si durabile pentru comunitate, a transformat-o intr-un punct de reper si model pentru orice femeie, indiferent de implicarea sa si domeniul de activitate. Presedinta a OFA UGIR care are acum 34 de filiale si peste 1200 de membri – femei antreprenoare, Mirabela Miron reuseste sa ofere sprijin, sa le reprezinte interesele si sa le promoveze la cel mai inalt nivel profesional, pentru ca asa cum ea insasi afirma, fiecare om are ocazia de a realiza mai mult decat o face in propriul sau mediu si toti impreuna putem da nastere unor lucruri si proiecte marete.
Pentru Mirabela Miron, familia si afacerile merg mana in mana, dar cea dintai are prioritate pentru ca ii ofera bucuria si energia de a continua tot ceea ce face si de a se depasi; isi iubeste copiii si sotul carora le acorda cat mai multa atentie si timp disponibil, iubeste micile ritualuri zilnice si toate bucuriile oferite de viata.
Va invitam in continuare sa o cunoasteti pe Mirabela Miron – antreprenor, sotie, mama, prin intermediul unui dialog interesant, din care veti afla multe lucruri utile, inedite, sa o cunoasteti pe ea ca om si de ce nu, sa devina exemplu/ mentor pentru oricine care isi doreste sa faca ceva bun pentru el si comunitate!
Bun gasit, Mirabela Miron! Ne bucuram sa te avem in paginile noastre!
Numele tau este asociat cu afacerile. Noi vedem in tine feminitate, rafinament si o excelenta capacitate de a face business. Cum si cand ai debutat in afaceri?
Debutul meu a fost, din perspectiva mea, natural. Am terminat Geografia, am fost profesor, la mine acasa. Mergeam, in paralel, la master, faceam naveta saptamanal la Iasi si nu era chiar foarte usor. Iubesc copiii, dar nu prea aveam din ce trai.
In plus, de mica mi-au placut cifrele. Imi aduc aminte de o doamna contabil, de la mine de acasa, care m-a luat pe langa ea si m-a invatat cum sa fac balante, bilanturi, NIR-uri. Am ales sa renunt la a fi profesor, sa ma apuc de economie si sa pasesc pe drumul antreprenoriatului.
Primii bani i-am avut de la parinti si dintr-un credit de nevoi personale, cu ei am luat prima licenta Mentor in 2006 … si de atunci tot cumparam licente. Am pornit afacerea dintr-un apartament cu 2 camere in Iasi, eu si sotul meu, iar acum suntem peste 300 de colegi si colaboratori.
Cum arata antreprenoriatul feminin in Romania? Se mai simt doamnele discriminate in acest domeniu?
Antreprenoriatul in Romania, indiferent de gen, este provocator dar cu multe satisfactii. La inceput de drum, este un pic anevoios dar, dupa ce “prinzi aripi” Romania este o tara in care poti sa cresti foarte repede, comparativ cu statele din vestul Europei.
In ultimii ani, am observat ca antreprenoriatul feminin devine din ce in ce mai important, nu doar ca acoperire pe domenii de activitate, dar si ca stakeholder relevant pentru autoritatile publice, atunci cand este vorba despre dezbateri privind politicile publice, liniile de finantare disponibile, debirocratizarea relatiei dintre statul roman si mediul privat.
Iar in criza economica generata de criza sanitara, am vazut foarte multe femei antreprenor care au reusit, prin agilitate si inovare, sa isi reseteze afacerile, in asa fel incat nu doar sa faca fata crizei, ci chiar sa creasca, sa se dezvolte.
Stim ca sunteti presedintele OFA UGIR. Ce ne poti spune despre aceasta organizatie?
OFA, mai presus de orice, este o echipa de doamne antreprenor, care au aderat la un obiectiv comun: a fi parte a schimbarii si evolutiei Romaniei si ale antreprenoriatului feminin.
Organizatia femeilor antreprenor din UGIR – este o organizatie patronala, infiintata in baza legii 62/91 care are ca principal scop promovarea, sprijinirea si reprezentarea intereselor femeilor antreprenor din Romania, atat in raport cu autoritatile publice locale sau centrale, cu organizatii sindicale sau cu alte persoane fizice sau juridice, atat pe plan national cat si international. Este o organizatie patronala sub confederatia patronala UGIR, organizatie care are peste 350.000 de angajati, aproximativ 7% din numarul total de angajati din mediul privat din tara noastra.
Poate ca va intrebati de ce m-am implicat. Pentru ca eu imi doresc sa traiesc in Iasi, sa am o viata decenta la mine acasa, sa nu fiu nevoita sa caut in alta parte servicii medicale, educationale, etc, pentru mine si familia mea! Iar pentru asta, consider ca a venit timpul ca fiecare dintre noi sa se implice cu adevarat in viata comunitatilor in care traim si activam. In tara noastra, fiecare om are ocazia de a realiza mai mult decat o face in propriul sau mediu, prin propriile sale abilitati, cu energia sa si, daca mai facem si lucruri impreuna, avand incredere unii in altii, putem realiza lucruri si proiecte marete.
Cate filiale aveti in Romania?
Avem 34 de filiale, obiectivul nostru fiind de a acoperi tot teritoriul tarii, pana la sfarsitul anului.
Cate femei de afaceri sunt inscrise in organizatie?
In momentul de fata, sunt inscrise peste 1.200 de doamne antreprenor in organizatie, in special, firme mici si mijlocii.
Ce beneficii au doamnele de business care fac parte din astfel de comunitati?
Pentru membri, OFA UGIR reprezinta, in primul rand, o sursa inepuizabila de expertiza si experienta in numeroase domenii: economie, fiscalitate, fonduri nerambursabile pentru proiectele de investitii si de cercetare – dezvoltare – inovare, turism, educatie, industrie, agricultura, constructii, IT&C, etc.
In plus, OFA UGIR are capacitatea de a reprezenta interesele membrelor sale de fiecare data, cand au loc dezbateri publice despre subiecte importante pentru economia si societatea noastra.
Cum iti imparti timpul de lucru intre afacerea ta si rolul din aceasta organizatie?
Este impropriu sa spun ca imi impart timpul, le fac in complementaritate, iar in ambele organizatii am noroc de cate o echipa care ma sprijina si ma ajuta, pe care ma bazez de fiecare data.
Pentru OFA eu am fost initiatoarea, insa tot ce inseamna organizatia astazi este rezultatul unei munci de echipa, echipa cu un suflet mare si dorinta de a lasa ceva in urma, de a creste calitatea vietii comunitatilor in care traim si in care ne desfasuram activitatea.

Ce planuri aveti pentru OFA UGIR? Vor fi evenimente mari?
Tocmai ce-am incheiat cel de-al treilea eveniment regional din acest an, care a avut loc la Brasov, o conferinta la care i-am avut ca invitati pe ministrii Economiei, Antreprenoriatului si Turismului, si ministrul Cercetarii, Inovarii si Digitalizarii, autoritatile locale si o multime de antreprenori de top.
Urmatoarea conferinta regionala va avea loc la sfarsitul lunii septembrie, la Iasi, acolo unde dorim sa contribuim in mod direct la dezvoltarea pe termen mediu si lung a regiunii Nord-Est, in conditiile in care urmeaza ani foarte importanti pentru Moldova in general, si pentru Iasi, in particular.
Este vital ca Romania sa fie pregatita, la toate nivelurile, sa absoarba toate cele peste 79 de miliarde de euro pe care le va avea la dispozitie in urmatorii 9 ani, atat prin Planul de Redresare si Rezilienta, cat si prin Programele Operationale. Este ultima sansa pe care tara noastra o are pentru a atenua clivajul ce exista intre noi si celelalte state membre ale Uniunii Europene, ultima sansa pentru a scadea pericolul saraciei, al precaritatii din comunitatile vulnerabile, ultima sansa pentru a creste accesul la servicii medicale si de educatie de calitate, cat mai aproape de locuinta beneficiarilor.
Pe de alta parte, este ultima sansa pe care tara noastra o are sa isi puna la punct infrastructura rutiera si feroviara, pentru ca aceasta sa devina un atu pentru reconfigurarea economica pe termen mediu si lung a Romaniei si nu un punct vulnerabil, asa cum este acum.
Sunt convinsa ca OFA UGIR va fi un actor activ in toate dezbaterile publice relevante ce vor avea loc in Romania in urmatoarele luni.
Revenind la compania ta. Cum a fost pandemia? A afectat dinamica afacerii?
Din fericire, noi am trecut relativ usor peste perioada pandemiei. Fiind un business antreprenorial, cu o structura agila si o echipa puternica, ne-am adaptat foarte usor si am reusit sa depasim toate situatiile neprevazute.
Criza sanitara, cu toata partea negativa, ne-a adus timp: timp sa ne asezam, sa ne regandim strategia de dezvoltare, sa fim mai atenti la colegi, la colaboratori, la clienti, dar si la noi, ca oameni. Consider ca pandemia ne-a unit si mai mult echipa si ne-a adus in atentie noi posibilitati de dezvoltare pe care nu le luasem in calcul pana in acel moment.
Cum arata structura echipei tale? Este un business de familie?
…