Despre modelling si inselaciuni se pot spune multe lucruri, existand asa zise agentii de modelling care nu sunt de fapt agentii de modelling, doar grupuri de persoane, care profita si exploateaza emotiile si portofelul unora dintre noi.
De-a lungul timpului, acest duo dintre modelling si inselaciuni a luat diverse forme, adaptate zilelor noastre, multe astfel de agentii bucurandu-se de o mare credibilitate. Se profita de slaba informare a “victimelor” – cu toate ca internetul iti poate oferi multe informatii, sunt prezentate scenarii nerealiste care te pot incanta si iti pot incita imaginatia (si asta chiar daca nu ai calitati de model) si ce este mai rau, e ca justifica acest efort al lor, prin compensatii finaciare pe care vi le cer.
Foarte multe scoli si agentii de modelling care practica aceste inselatorii, nu apar in fata legii ca firme care comit inselatorii si asta din cauza ca justifica tot ceea ce va invata: cum sa defilati pe scena, sfaturi de nutritie si de ingrijire a pielii, va fac fotografii. Toate acestea, pe banii vostri! Intr-adevar, platiti niste servicii, dar pentru ce? Ei nu pot sa va promita ca dupa o astfel de investitie, care poate ajunge in timp la o suma considerabila, va pot gasi un loc de munca in conformitate cu efortul depus si investitiile financiare. Ca model, esti incurajat de ei ca poti obtine mult mai mult.
Cu siguranta ar fi mai cinstit sa existe transparenta intre scoala/agentie si cele care isi doresc sa ajunga modele. Ar trebui sa fie cunoscut cum ajuta in mod concret activitatile desfasurate si sa nu fie vandute iluzii, si in mod special, sa nu fie vandute celor care nu au aproape nicio sansa reala pentru a reusi in acest domeniu. Mai mult decat atat, intr-o perioada in care – cu ajutorul internetului, avem acces la foarte multe informatii, doar comoditatea ne poate impiedica sa fim pacaliti!
Agentiile de modelling atestate, castiga procentual din banii incasati, atat din partea modelului, cat si a clientului care le solicita serviciile. In mod normal – standard – o agentie ar trebui sa castige 20% de la model, 20% de la client, dar, de cele mai multe ori, nu se intampla asa. La noi in tara, sunt foarte putine agentii de modelling atestate, restul au (majoritatea) ca obiect de activitate “activitati suport pentru interpretare artistica“.
In afara de mirajul si frumusetea industriei modelling-ului, trebuie sa constientizati faptul ca agentiile de modelling fac si vad totul ca pe o afacere, cu program saptamanal intr-un interval orar.
- Sa presupunem ca esti chemata de catre o agentie pentru un potential job sau pentru a-ti fi evaluate calitatile! Indiferent de scopul pentru care te afli in acel loc, ora trebuie sa fie potrivita unui program de lucru normal; daca vei fi chemata la ore tarzii sau in weekend-uri, ar trebui sa iti pui mari semne de intrebare: astfel de activitati nu se fac la aceste ore!
- In momentul in care te afli in locatia respectiva, uita-te la cei care mai sunt in camera! O agentie serioasa cu oameni pe masura, nu si-ar dori sa fie deranjati de noii veniti, doar pentru un simplu casting sau cateva fotografii. Fiti de asemenea atente daca cei din staff sunt ocupati, care le sunt preocuparile in momentul respectiv, daca sunt implicati in activitati! Cautati cu privirea daca au licenta undeva pe perete; adevaratele agentii nu ar trebuie sa ascunda acest lucru, ci dimpotriva!
- Nu va lasati impresionate de eventualele fotografii de pe perete, pentru ca acestea nu pot insemna nimic! Foarte multe agentii obisnuiau sa foloseasca imagini din reviste, tocmai pentru a le completa “povestile” false.
CE ATI PUTEA FACE INAINTE DE A AJUNGE IN SEDIUL UNEI AGENTII, EVITAND ANUMITE SURPRIZE NEPLACUTE?
- In primul rand, puteti sa identificati si luati legatura cu alte modele care au cochetat cu agentia respectiva, pentru a le cere un feed-back.
- Cum suntem in era internetului si a informatiilor, puteti verifica multe lucruri online. O agentie de modelling activa, legala si care nu are nimic de ascuns, isi expune realizarile, fie ca e vorba de o sedinta foto, o aparitie a unui model intr-o revista, o prezentare de bun venit a modelelor noi si lista poate continua. Mai mult, daca o agentie este “de traditie”, acest lucru poate fi cunoscut cel putin la nivel local, iar colaborarile dintre ea si alti agenti economici ar trebui sa fie cunoscute si “la vedere”.