Modellingul etic este pe o panta ascendenta, un concept care a castigat teren in ultima perioada, datorita grijii crescande a oamenilor pentru mediul inconjurator si pentru deciziile sanatoase.
Moda etica exista de mult timp, momentul actual numarand multi designeri care au investit in crearea hainelor ce nu necesita cruzime animala, in care sunt folosite materiale sustenabile, nume ca Stella McCartney si Katharine Hamnett fiind destul de elocvente in acest sens. Astazi, nu mai este nimic ciudat sa vezi haine din piele vegana, bumbac organic sau tesaturi de canepa in magazine, existand public numeros pentru ele, atat preocupat de mediul inconjurator, dar si de calitatea materialelor, unele dintre ele avand proprietati unice si destul de tentante.
Odata cu moda etica, a crescut si modellingul etic, o parte a modei cu ramificatii sensibile, de la cerintele fizice nerealiste care implica stilul de viata personal al modelelor, pana la toleranta fata de hartuirea sexuala sau promovarea produselor in care nu crezi sau, in cazul de fata, cu care nu esti de acord ca mod de realizare. Iar modellingul etic isi doreste sa schimbe toate aceste aspecte.
Cu toate acestea, un model etic nu are o definitie bine conturata avand in vedere ca este un concept relativ nou, dar este inteles in general ca o persoana care isi doreste sa faca o lume mai buna prin propriul exemplu prin propria munca, activism, social media, alte intiative. Un model etic este in conformitate doar cu propriile principii etice, cum ar fi sustenabilitatea, drepturile animalelor, diversitatea si lucrand cu clienti ale caror branduri le sustin valorile si principiile.
Un model etic este un model in care modellingul nu este doar un loc de munca in care aspectul este totul. Aceste modele isi pot folosi influenta enorma pentru a se ridica impotriva unor situatii neconforme cu propriile principii din industria modei si nu numai.
In sprijinul a ceea ce cunoastem ca moda si modellingul etic, au aparut si agentiile de modelling care urmeaza si sustin aceleasi principii si filosofie, modelele fiind de greutati si inaltimi diferite – diverse din punct de vedere fizic, din diverse regiuni, persoane cu dizabilitati. Se doreste ca fiecare sa se simta bine in pielea lui, dar pe langa aspectul fizic, conteaza foarte mult si dorinta de a face o lume mai buna.
Multe din astfel de agentii au aparut ca o consecinta a unor probleme si situatii negative cu care s-au confruntat anumite modele, de la un regim alimentar strict, la sugestii de schimbare a caracteristicilor fizice. Si daca anumite masuri pareau cat de cat ok, altele se duceau in alta zona, in care modelele deveneau anorexice, apareau probleme de sanatate grave, … La fel de importanta este si dorinta modelului de a se asocia cu un anumit brand; pentru ca daca nu se simte confortabil cu principiile acestuia, nu trebuie sa fie obligat sa il reprezinte, indiferent de modalitatea aleasa.
Anumite agentii de modelling pun la dispozitie platformele proprii, pentru ca modelele, pe langa activitatea lor, sa faca si bine societatii, sa inspire responsabilitate fata de valorile si credintele sanatoase. Partea buna este aceea exista multe modele care adera la o astfel de agentie, iar tendintele ascendente sunt imbucuratoare, mai ales ca se urmareste o politica cat mai transparenta client-agentie-model. Iar astfel de intiative atrag si alti parteneri, care urmaresc aceiasi conduita si incet incet, toti cei implicati spera sa schimbe gandirea si sa creasca constientizarea fata de planeta si mediul inconjurator.