Bun gasit, Oana Ciobanu! Ne bucuram sa te avem invitata in revista Famost!
Bun gasit si multumesc pentru invitatie!
Cand ajunge o femeie de cariera – ca Oana Ciobanu – sa isi doreasca debutul in antreprenoriat?
Cred ca experienta fiecarei femei este unica, asa ca nu as putea generaliza. Pot spune insa ca, in cazul meu, am inceput sa ma gandesc serios la antreprenoriat atunci cand am vazut cat de mult pot ajuta prin ceea ce fac, prin felul in care fac lucrurile si prin focusul meu pe rezultate, calitate si pe dezvoltarea continua a celor din jurul meu. Ceea ce a fost la inceput o idee a prins incet-incet contur si s-a dezvoltat, sustinuta fiind si de dezvoltarea si evolutia mea profesionala, de experientele de viata si de cele de invatare pe care le-am avut.
ELEVATHOR. Cum s-a nascut proiectul si de la ce vine numele?
Spun intotdeauna ca, atunci cand am lansat ELEVATHOR, am vazut asta ca pe o misiune, aceea de a ajuta oameni, organizatii, business-uri sa obtina performanta, sa-si valorifice la maxim propriul potential si oportunitatile pe care le au si sa-si atinga obiectivele, chiar si dintre cele mai ambitioase. Numele insusi am vrut sa fie o metafora care sa simbolizeze acest lucru, iar sotul meu, pe care il admir pentru spiritul sau creativ, m-a ajutat in gasirea lui. Astfel, «ELEVATHOR» este un cuvant compus in care «elevate» – inseamna ascensiune, crestere, dezvoltare pentru clientii nostri, in timp ce «Thor» este zeul asociat in mitologie cu forta, protectie.
Care ar fi sloganul companiei tale?
Nu as spune ca este neaparat un slogan. Ne place sa spunem ca ELEVATHOR este despre «Succes managerial si leadership». Iar cand vorbim de succes managerial el nu se refera exclusiv la manageri in functie, ci la situatii diverse in care oameni sau echipe trebuie sa gestioneze procese, fluxuri, proiecte, programe, demersuri personale sau organizationale, provocari cu care se confrunta si e important sa faca acest lucru bine, cu rezultate optime, cu succes.
Ce tip de servicii integreaza ELEVATHOR?
ELEVATHOR ofera solutii si consultanta in management, performanta de business si in resurse umane. Ajutam si raspundem unor provocari importante din business ca de exemplu cum sa cresti performanta organizatiei, cum sa atragi angajatii in companie si sa-i pastrezi, cum sa cresti engagementul acestora, cum sa dezvolti echipe de management si leadership de succes, cum sa implementezi cu succes procese de schimbare si chiar transformare in organizatia ta, cum sa incurajezi inovatia si sa-ti imbunatatesti procesele si fluxurile astfel incat sa ai clienti mai multumiti si un business mai profitabil si nu in ultimul rand cum sa construiesti o cultura a sustenabilitatii care sa-ti permita sa valorifici cat mai mult din oportunitatile actuale si viitoare, iar angajatii tai sa fie parte din aceasta poveste. De asemenea, ELEVATHOR acompaniaza manageri, antreprenori, specialisti, pentru a-si optimiza performanta si a-si atinge obiectivele.
Care este segmentul preferat de Oana Ciobanu din portofoliul companiei?
Nu am un segment preferat; imi place sa lucrez la fel de mult si cu organizatii, echipe dar si cu persoane individuale, manageri, antreprenori, tineri care au nevoie de mentorat, etc., la fel cum nu am o industrie preferata. Ce-i drept insa, ma bucura nespus clientii dornici sa imbratiseze dezvoltarea si hotarati sa faca tot ceea ce tine de ei ca sa obtina rezultate si sa evolueze.
Lucrezi cu oameni si pentru oameni. Este resursa umana cel mai important indicator intr-o companie?
Este folosit frecvent termenul de «resursa» pentru a vorbi despre oamenii din companii si asa apare si in cartile de management. Cu toate acestea, eu consider ca oamenii nu sunt doar o resursa, ci sunt componenta principala a business-ului, fara de care lucrurile nu sunt posibile. Fiind componenta principala, orice nu este in regula la acest nivel se poate reflecta, cu consecinte negative, in business.
Cat de greu se gaseste omul potrivit la jobul potrivit? Sau nu e neaparat greu de gasit?
Potrivirea aceasta este, de fapt, intalnirea dintre nevoile organizatiei si nevoile angajatului. Organizatiile cauta, in general, angajati care sa aiba competentele care sa o ajute sa dezvolte business-ul, dornici sa se implice, orientati catre performanta, atenti la nevoile clientilor, constiinciosi, responsabili, cu initiativa si deschisi sa invete si sa se perfectioneze continuu. Angajatii cauta, in general, job-uri care sa le placa si cu sens, organizatii carora sa le pese de ei, de nevoile lor, care sa fie orientate catre rezultate dar si catre oameni, care sa permita echilibrul viata privata – viata profesionala, un mediu de lucru placut si fara conflicte, beneficii care sa intregeasca pachetul salarial si care sa fie adaptate nevoilor lor si nu in ultimul rand posibilitatea de a evolua. De felul in care fiecare raspunde asteptarilor celuilalt depinde succesul “gasirii” angajatului potrivit si respectiv a organizatiei potrivite.
Cand se face trecerea de la angajat la angajator, atunci clientul devine patronul? E mai greu de multumit un client prin comparatie cu un angajator?
Atat angajatorul cat si angajatul ar trebui sa aiba in minte intotdeauna nevoile clientului. Business-ul se adreseaza clientului si datorita acestuia rezista, creste, se dezvolta, devine un succes. Cu cat clientul este mai multumit, cu atat devine mai fidel brandului. Ori, clientul nu este usor de multumit, pentru ca nevoile lui evolueaza, se diversifica, iar business-ul trebuie sa fie mereu atent la aceasta evolutie si, pe cat posibil, sa fie chiar cu un pas inainte. Prin urmare, intr-un business de succes, clientul este in centrul preocuparilor angajatorului si angajatului deopotriva. Iar un angajat performant va tine cont in activitatea sa sa asigure calitate, responsabilitate, viteza de reactie, promptitudine, respect, idei noi de imbunatatire etc, ceea ce va face ca si angajatorul si clientul sa fie multumiti deopotriva.
Ce cauta un angajat valoros? Reputatie sau un venit bun?
…