PITTI _ ISLAND este tema Pitti Immagine pentru editiile de vara 2022. Un concept spus de toate formele de comunicare (publicitate, video, social) de catre directorul de creatie Angelo Figus si de catre Narente, Lucio Aru si Franco Erre, carora li s-a incredintat intreaga parte vizuala. O productie care va caracteriza puternic si instalatiile de la Fortezza da Basso, in care este implicat si arhitectul Alessandro Moradei.
Conceptul PITTI _ ISLAND
O insula ca punct fix, punct fizic si interior, dar mai ales punct de intalnire si comparatie. O insula ca un spatiu concentrat, un laborator care experimenteaza, amplifica, diversifica. Un taram al descoperirilor, al explorarilor, un taram vizionar care se indeparteaza de lucruri pentru a le putea identifica. O insula care nu se izoleaza, dar care se raporteaza la continent intr-un schimb continuu, intr-o conversatie constanta de spirit si cale. O insula exotica si urbana, salbatica si magica unde te poti distra si te minuna din nou.
PITTI _ ISLAND, tema calauzitoare a verii 2022, va fi o insula imaginara, conectata cu intreaga lume intr-un schimb reciproc si constant. Un pamant al unei botanici alese, sociabil si deschis, uneori distractiv, reflexiv si antrenant, sensibil la idei, la intalniri, la a fi impreuna inainte de a-si relua, fiecare, propria calatorie. In toate acestea citim o metafora perfecta a saloanelor noastre si a obiectivelor pe care ne dorim sa le atingem la fiecare editie, selectand cele mai bune din creativitatea modei.
AGOSTINO POLETTO, director general al Pitti Immagine
Un set special pentru campania de publicitate
Parteneriatul creativ continua cu Lucio Aru si Franco Erre, alias Narente (in limba sarda – naratorul), care au semnat videoclipurile si campania publicitara pentru cele trei saloane Pitti Immagine. Locatia aleasa este un loc magic, dar nu evident, facut din natura salbatica dar conceput de om, inconjurat de apa si vegetatie.
Pentru Pitti Uomo, insula este un loc limitat in care sa experimentezi, sa reflectezi si sa te regenerezi. Pentru Pitti Bimbo devine Treasure Island, un loc al aventurilor care ii readuce pe copii la o experienta senzoriala, de joaca si de relatie. In final, pentru Pitti Filati, vegetatia luxurianta a insulei devine o materie prima de tesut, de experimentat si in acelasi timp de redescoperit naturaletea tesaturilor.
Munca de creatie a fost un stimul pentru o reflectie asupra posibilitatilor infinite ale conceptului de insula in sine, asupra oportunitatilor pe care „descoperirea” si „explorarea” le poate oferi si asupra sensului insusi al calatoriei, al trecerii si al semnului pe care il lasam sau vrem sa il lasam.
LUCIO ARU, FRANCO ERREintentia
, in ceea ce priveste abordarea vizuala, a fost de a spune un univers dinamic, o poveste care vorbea despre evolutie, explorare si curiozitate. O imagine de ansamblu care era atat lirica, cat si pamanteasca.
Instalatiile din Fortezza da Basso
In piata si in pavilioanele Fortezza da Basso, tema PITTI _ ISLAND va fi transpusa in noi instalatii. Ideea de baza: sa folosesti imaginile peisajului in sens arhitectural/ instalativ.
Info & foto : pittimmagine.com