• Fashion
    • Accesorii
    • Brand
    • Tendinte&Stil
    • Vestimentatie
  • Splendida
    • Sanatate
    • Frumusete
    • Blog splendida
    • Sfaturi
  • Monden
    • Media
    • Stil de viata
    • Video
    • Evenimente
    • Shopping
  • Modelling
    • Supermodele
    • Despre modelling
    • Stiri modelling
  • Cultura
    • Coltul de carte
    • Scrisori
    • Bloguri bune
    • Destinatii
  • Revista Famost
Tendinte, moda, frumusete, evenimente, sanatate, stil de viata, editoriale
  • Fashion
    • Accesorii
    • Brand
    • Tendinte&Stil
    • Vestimentatie
  • Splendida
    • Sanatate
    • Frumusete
    • Blog splendida
    • Sfaturi
  • Monden
    • Media
    • Stil de viata
    • Video
    • Evenimente
    • Shopping
  • Modelling
    • Supermodele
    • Despre modelling
    • Stiri modelling
  • Cultura
    • Coltul de carte
    • Scrisori
    • Bloguri bune
    • Destinatii
  • Revista Famost
Tendinte, moda, frumusete, evenimente, sanatate, stil de viata, editoriale
Tendinte, moda, frumusete, evenimente, sanatate, stil de viata, editoriale
Vestimentatie

Sustenabilitatea in moda

famost
21 iunie 2022
3 minute de citit
Anumite schimbari care au in centrul atentiei sustenabilitatea nu sunt deloc usoare mai ales in moda, ci dimpotriva, ele necesitand timp, investitii, ...

Sustenabilitatea in moda este unul din numeroasele demersuri de a limita consumerismul excesiv, risipa, extravaganta si daunele aduse mediului inconjurator, castigand teren si in segmentul considerat de lux, unde exista cei mai mari jucatori din aceasta industrie. Si exista anumite branduri din categoria premium care au intrat pe acest drum de ceva vreme, realizand produse cu adevarat durabile. Nu intra in aceasta categorie brandurile care au adoptat aceasta tendinta folosindu-se pentru a atrage clientii responsabili in scopul imbunatatirii imaginii, produsele proprii din aceasta categorie devenind si mai scumpe pe fondul folosirii materialelor si a proceselor de productie ecologice.

Bineinteles ca pe langa cei care isi doresc in mod real ca ceea ce fac sa aiba un impact mai redus asupra mediului, au aparut si cei ce se folosesc de asta, cei ce vor sa pacaleasca acest concept, totul in umbra sustenabilitatii.

Si exista nume mari din industria modei care au facut pana acum schimbari majore in politica interna, care ofera transparenta totala in tot ceea ce fac. Anumite schimbari care au in centrul atentiei sustenabilitatea nu sunt deloc usoare mai ales in moda, ci dimpotriva, ele necesitand timp, investitii, o buna cunoastere a fenomenului si care tine cont in mod real de faptul ca consumatorului – obisnuit sau de lux, chiar ii pasa de planeta.

Per ansamblu, la nivel global, exista numeroase branduri si companii care si-au luat diverse angajamente “verzi” si care, din nefericire, deocamdata nu se incadreaza in ceea ce se vrea sustenabilitatea, un cuvant la moda in zilele noastre. Multe din produsele de lux realizate sub aceasta aura a sustenabilitatii sunt doar despre proces si experienta, decat de produsele in sine.

Consumatorii, in majoritate cei de lux – sunt cei mai exigenti, dorind cat mai multa transparenta si responsabilitate din partea brandurilor favorite, pentru ca astfel, ei sa se poata identifica in mod real cu valorile acestora. Si conform unui studiu, aproximativ 90 de procente din consumatori chiar isi doresc ca brandurile si companiile sa comunice public ceea ce fac concret in directia sustenabilitatii. Brandurile de lux au parte de o si mai mare presiune, mai ales ca de la ei se asteapta sa fie pionierii acestei directii.

Exista si termenul “greenwashing”, folosit de acele branduri infometate care isi doresc sa faca bani cat mai repede, asta in contrast cu demersurile reale pentru produsele ecologice si practicele etice. Ecologistul Jay Westervelt spune despre aceste termen aparut in anii 1980, ca are scopul de “a face oamenii sa creada ca compania face mai mult pentru a proteja mediul decat o face in mod real”. Iar timpul ne-a aratat ca are dreptate, existand multe afaceri mari care s-au folosit de acest termen destul de flexibil, dar in acelasi timp si dificil de reglementat. Exista in zilele noastre destul de multe companii care prin intermediul marketingului si a folosirii cuvintelor ca eco, sustenabil, verde, incearca sa isi atraga de partea lor clienti si faima, neoferind transparenta in ceea ce priveste procesul de productie, materialele folosite, produsele finale, samd.

Si chiar daca brandurile premium scot in evidenta sustenabilitatea si faptul ca se aliniaza acesteia atat in moda cat si in industria beauty, calitatea este cea care iese in prim plan, multi consumatori gandindu-se daca schimbarile pro eco pot garanta aceeasi calitate. Cand dai multi bani pe un produs de lux, te astepti ca banii sa reflecte calitatea si luand in caz particular pielea, se ridica intrebarea: poate cea vegana sa aiba aceleasi calitati cu cea naturala? Aici pot fi la fel, produse si produse, unele de calitate superioara altele mai putin durabile, dar va fi pretul pe masura? Alta problema delicata o reprezinta faptul ca materialele sustenabile, organice, au nevoie de mai mult timp pentru productie. Costa acest timp mai mult?

Cu toate aceste probleme delicate, atat brandurile cat si consumatorii nu sunt impiedicati sa fie bine informati si sa-si respecte principiile, sa ia decizii inteligente pentru protejarea mediului inconjurator. Iar daca sustenabilitatea va fi printre prioritati, cu siguranta ea se va afla in prim planul tuturor, mai ales ca marile branduri sunt cele care dicteaza tendintele si care, de obicei, isi permit sa faca noi investitii si sa isi schimbe politica.

moda organic stil de viata tendinte
Distribuie
Articolul precedent

Ingrijirea de sine autentica

Urmatorul articol

Monica Pop despre viata artistica

Social Media
FacebookInstagramTwitter
Categorii
Moda sustenabila se concentreaza pe producerea hainelor si accesoriilor din moda prin metode cat mai prietenoase cu natura si cat mai durabile din punct de vedere ecologic;...
Fashion
A sta/ fi cu picioarele pe pamant cunoscut si ca grounding este o practica ce implica explorarea modalitatilor de conectare a pielii cu pamantul sau cu apa.
Splendida
Monden
Teoria Haosului - Se croieste nevazuta inchisoare din fractii dure Ne inconjoara cu invizibile gratii, ne ating si ne ard ...
Cultura
Recomandate
Sanatate

Terapia prin flotatie pentru anxietate

Sfaturi

Spatii mici, aspect premium

Evenimente

World Rising Stars si castigatorii din Romania

Aplicatia Famost
Instagram
Our #special 2023 #february #cover #blackandwhite Our #special 2023 #february #cover #blackandwhite #photo #famostmag #magazine #great #pose #attitude #fur and #jewelry in #interview #new #trends #fashion #accesories #beauty #sensuality in #blackandwhitephotography #trends #makeup #hairstyle #lifestyle #culture #great #edition
our #beautiful #first #month #cover in 2023 #janua our #beautiful #first #month #cover in 2023 #january with @mirela_novak #famostmag #magazine #interview #editorial #beautiful #pose #attitude #photography #vibrant #colour #green #succes #woman #fashion #fashiondesigner #innovation #entrepreneur #beauty #culture #lifestyle and you can #download it here : https://famost.ro/revista-famost-ianuarie-2023
it is all about #fashion in #january with our #bea it is all about #fashion in #january with our #beautiful #cover 2023 #famostmag #magazine #interview #editorial #beautiful #pose #attitude nice #words #photography #vibrant #succes #woman #moda #deisgner #fashiondesigner #innovation #entrepreneur #beauty #culture #lifestyle you can #download it here : https://famost.ro/revista-famost-ianuarie-2023
#beauty and #grace on our very #first #cover in 20 #beauty and #grace on our very #first #cover in 2023 with @mirela_novak #famostmag #magazine #interview #editorial #beautiful #pose #attitude #photography #vibrant #purple #colour #succes #woman #fashion #fashiondesigner #innovation #entrepreneur #beauty #culture #lifestyle and you can #download it here : https://famost.ro/revista-famost-ianuarie-2023
#red is the #colour of #january with our #beautifu #red is the #colour of #january with our #beautiful #cover 2023 with @mirela_novak #famostmag #magazine #interview #editorial #beautiful #pose #attitude nice #words #photography #vibrant #succes #woman #fashion #fashiondesigner #innovation #entrepreneur #beauty #culture #lifestyle and you can #download it here : https://famost.ro/revista-famost-ianuarie-2023
our #beautiful and #first #cover in 2023 with @mir our #beautiful and #first #cover in 2023 with @mirela_novak #famostmag #magazine #interview #editorial #beautiful #pose #attitude #photography #vibrant #red #succes #woman #fashion #fashiondesigner #innovation #entrepreneur #beauty #culture #lifestyle and you can #download it here : https://famost.ro/revista-famost-ianuarie-2023
Urmareste-ne!
Ti-ar mai putea placea
Revista Famost august 2020 este o editie frumoasa, luminoasa, cu invitati deosebiti, cu articole de sezon, informatii utile.
Revista Famost

Revista Famost august 2020

3 minute de citit
26 iulie 2020

Descarca GRATUIT revista AICI sau VIZUALIZEAZ-O dupa urmatorul alineat! Revista Famost august 2020 este o editie frumoasa, luminoasa, cu invitati deosebiti, cu articole de sezon, informatii utile. Ne bucuram sa ne reintalnim sanatosi, cu o stare de spirit buna, intr-o perioada in care, cel putin la noi, nimic nu pare sa se schimbe. Doar sa …

Cu siguranta veti gasi si in editia de noiembrie 2022 a revistei Famost articole utile din domeniile pe care le abordam, astfel ca, pana la urmatoarea intalnire, va transmitem cele mai bune ganduri si sa aveti parte de zile cat mai frumoase!
Revista Famost

Revista Famost noiembrie 2022

2 minute de citit
29 octombrie 2022

Revista Famost noiembrie 2022 a ajuns la numarul 104 si marcheaza sfarsitul de toamna al anului 2022, un an agitat si din nefericire dificil pentru multi dintre noi. Cu toate acestea, asa cum veti vedea si in aceasta editie, avem oameni care au o stare de spirit mereu pozitiva, care isi doresc mai mult de …

Osteoporoza nu mai afecteaza doar femeile care au peste 50 de ani, chiar si la 30 de ani exista riscul de a avea oase fragile.
Sanatate

Osteoporoza

3 minute de citit
10 iunie 2017

Chiar mai mult decat pielea noastra, oasele se formeaza si sunt resorbite in mod constant, cand atingem varsta de 30 de ani, formarea unui tesut nou de oase devine un proces mult mai lent comparativ cu resorbtia tesutului vechi, lucru care duce la articulatii slabe si oase poroase.

Copyright @ Famost 2023
Tendinte, moda, frumusete, evenimente, sanatate, stil de viata, editoriale
  • Fashion
  • Modelling
  • Monden
  • Splendida
  • Cultura
Tendinte, moda, frumusete, evenimente, sanatate, stil de viata, editoriale
  • Fashion
    • Accesorii
    • Brand
    • Tendinte&Stil
    • Vestimentatie
  • Splendida
    • Sanatate
    • Frumusete
    • Blog splendida
    • Sfaturi
  • Monden
    • Media
    • Stil de viata
    • Video
    • Evenimente
    • Shopping
  • Modelling
    • Supermodele
    • Despre modelling
    • Stiri modelling
  • Cultura
    • Coltul de carte
    • Scrisori
    • Bloguri bune
    • Destinatii
  • Revista Famost
Site-ul nostru contine cookies: Politica cookies
Accept!