Corpul in timpul stresului

Corpul in timpul stresului se manifesta diferit la fiecare organ in parte.

Corpul in timpul stresului se manifesta diferit la fiecare organ in parte, iar stresul ne poate face sa devenim niste persoane extrem de antipatice, nu ne lasa sa dormim, devenim temperamentali, dar de asemenea, ne afecteaza in mod direct corpul.

Cap

Te simti obosita, ai senzatie de greata si te confrunti cu o sensibilitate extrema la lumina si sunet, iar migrenele pot fi amestecate. Stresul este un declansator binecunoscut al migrenelor, existand persoane afectate in timpul perioadei stresante, la fel cum exista si persoane care au migrene de „weekend” sau dupa perioada de stres.
Solutionare
Ai putea scapa de aceste probleme, pur si simplu stand intr-o camera intunecata avand liniste, prin aplicarea unor comprese reci sau calde. Ai putea incerca mici cantitati de cofeina sau poti lua ibuprofen; un medic specializat ti-ar putea recomanda sa iei triptani.

Spate, gat, umeri

Te simti brusc ca de 90 de ani, cu durere oriunde in corp. Unii oamenii simt dureri in partea inferioara a spatelui, altii in gat; difera de la persoana la persoana. Spasmele, crampele, incordarea si durerea generala, toate tind sa se declanseze cand persoana respectiva este anxioasa.
Solutionare
Pentru a gasi solutionari in aceasta privinta, intai de toate trebuie sa iti evaluezi pozitia corpului: cum stai jos, cum stai intins, cum mergi, cum te asezi. Intreaba-te cat de ergonomic stai. Poti de asemenea apela la ibuprofen sau naproxen, terapii cu gheata sau caldura; daca disconfortul persista, e posibil sa fie nevoie de terapie fizica.

Unghii

Unghiile si varfurile unghiilor sunt ciobite, cojite, agata, la fel de bine cum poti avea linii sau pete albe. Acest lucru este cauzat de oprirea productiei de keratina, situatie identica cu cea a pierderii parului din aceeasi cauza.
Solutionare
Incearca un tratament pe baza de biotina!

Piele

Poti avea cosuri exact ca in perioada adolescentei; corpul in timpul stresului te face mult mai susceptibila la astfel de probleme, din cauza productiei de corticosteroizi. Acesti hormoni modifica cantitatea productiei de sebum si suprima sistemul imunitar, ingreunand lupta celulelor impotriva bacteriilor care produc acneea.
Solutionare
Ai putea incerca peroxid de benzoil, un retinol sau retinoid; iar cand este cazul, un dermatolog poate prescrie medicamente orale.

Par

Firele tale de par devin brusc fragile si vei gasi o cantitate neopbinuit de mare de par dupa ce te speli pe cap, dar si in peria de par. Cand corpul este stresat, glandele suprarenale produc corticosteroizi, care pot opri producerea de keratina. Din nefericire, avem tendinta de a vedea schimbarile la par, dupa aproximativ 6 luni dupa stresul acut.
Solutionare
Incearca sa iei un supliment cu vitamina B, cum ar fi biotina. Este eficient, iar 5 miligrame zilnic sunt suficiente pentru o femeie care intampina astfel de probleme.

Maxilar

Poti avea parte de o durere ascutita in maxilar cand vorbesti sau cand mesteci, dar si un anumit „clic” neobservabil cand deschizi larg gura. Este vorba de articulatia temporomandibulara care poate fi cauzata de macinarea cronica a dintilor, o reactie comuna la stres.
Solutionare
Medicamentele antiinflamatoare si pentru durere pot ajuta cazuri usoare sau chiar poti consulta medicul stomatolog pentru orice eventualitate. In anumite situatii, injectiile cu Botox s-au dovedit utile.

Intestin

Nu e deloc placut, dar stresul poate provoca diaree, si asta datorita conexiunii directe dintre creier si tractul gastrointestinal, cel din urma fiind de multe ori numit cel de-al doilea creier.
Solutionare
Poti merge pe o alimentatie usoara, cu alimente bogate in probiotice cum ar fi anumite iaurturi si kefirul. Ai putea incerca Pepto – Bismol sau Imodium pentru rezolvarea acestei probleme.

Ovare si uter

Cand esti stresata, corpul tau trimite un mesaj sistemului reproductiv ca acesta nu este un bun moment pentru a concepe/ creste un om. Astfel, atat hormonii cat si ovulatia vor avea de suferit si nu isi vor indeplini functiile in mod obisnuit.
Solutionare
Trebuie redus stresul per total, fie prin meditatie, exercitii fizice, alimentatie, somn, cel din urma fiind cel mai bun remediu. De asemenea, poti consulta si un medic ginecolog, daca perioadele tale sufera modificari.