Dureri de cap. Care sunt cauzele si cum solutionam?

Daca ai dureri de cap in mod constant, e posibil sa fie de vina hormonii!

Daca ai dureri de cap in mod constant, e posibil sa fie de vina hormonii! E un lucru obisnuit ca pe masura ce te apropii de menopauza sa experimentezi schimbari fizice si emotionale, doar ca, aproximativ 90 de procente dintre femei sufera de dureri de cap in aceasta perioada. Care ar fi motivele?

Daca o femeie se afla in perioada de premenopauza si inca are menstruatie, durerile de cap hormonale pot fi legate de prostaglandina, hormonul care provoaca perioadele grele. Durerile de cap ce apar cu aproximativ doua saptamani inaintea de menstruatie, au legatura de asemenea cu estrogenul. Daca suferi de dureri de cap din cauza hormonilor, vestile bune sunt acestea tind sa scada pe masura ce te apropii de menopauza, cand perioadele se opresc complet. Iar aceasta nu este o imbunatatire imediata, dar se va desfasura gradual, de-a lungul anilor.

Terapia de substitutie hormonala controleaza eficient simptomele de menopauza si ajuta la reducerea probabilitatii de a avea dureri de cap si migrene, ce au legatura cu hormonii. Studiile au aratat ca estrogenul transdermic sub forma de plasture, gel sau spray este cel mai bun pentru femeile care au migrene, impreuna cu progesteron sau progestogeni, acolo unde este posibil. Cel mai indicat este sa vorbesti cu medicul de familie, pentru a vedea ce solutii sunt mai bune.

Imbunatateste-ti somnul!

Conform cercetarilor, pana la 63% din femeile aflate la menopauza sufera de tulburari de somn precum transpiratii nocturne sau insomnie, fapt ce creste probabilitatea aparitiei durerilor de cap din timpul zilei. Daca te chinui sa dormi noaptea sau te trezesti, ridica-te si incearca sa iti distragi atentia de la anxietatea care nu te lasa sa dormi! Gaseste un loc linistit si limiteaza-ti expunerea la lumina puternica! Bea ceva cald si concentreaza-te pe ceea ce te ajuta sa te relaxezi!

Ora de trezit constanta

Dormind in weekend doar jumatate de ora in plus poate declansa o durere de cap, mai ales in randul iubitoarelor de cafea. Cafeina afecteaza vasele de sange din creier, accentuata de o glicemie scazuta datorata micului dejun intarziat, ceea ce poate provoca durere. Cel mai bine este sa te trezesti in fiecare zi la aproximativ aceeasi ora.

Respiratia

Tehnica de respirat 4-7-8 permite oxigenului sa umple plamanii, producand un efect relaxant care promoveaza somnul.

  1. Aseaza varful limbii in spatele dintilor frontali de sus, apoi expira pentru a face un sunet care se aude!
  2. Respira prin nas timp de 4 secunde!
  3. Tine-ti respiratia pentru 7 secunde!
  4. Expira prin gura timp de 8 secunde, scotand un sunet care suna ca un suierat!
  5. Repeta de 4 ori!

Intimitate

Sexul poate fi ultimul lucru la care te gandesti cu durerea de cap, dar un studiu german a descoperit ca peste 50% dintre cele ce sufereau de migrene, s-au bucurat de o imbunatatire a simptomelor. Hormonii nostri care ne fac sa ne simtim bine – endorfinele, functioneaza ca un calmant natural al durerii.

Ia notite!

Scrie cand apare, cat dureaza, severitatea si simptomele durerii de cap pentru a identifica tiparele sau declansatorii. Un astfel de jurnal arata diferentele dintre o migrena hormonala si atacuri in alte momente ale ciclului tau.

Ramai hidratata

Doi factori comuni declansatori sunt deshidratarea si glicemie scazuta, acuzata de mult mers fara a manca ceva. Este important sa bei apa indeajuns de la varsta mijlocie si pana mai tarziu, rezervele de apa din organism scazand semnalele hormonale care declanseaza setea si care actioneaza diferit pe masura trecerii anilor, ducand la deshidratarea ‘accidentala’. Este recomandata o cantitate de 1,5 – 2,5 litri zilnic, dar este posibil sa ai nevoie de mai putin sau mai mult, in functie de marimea corpului, de nivelurile de activitate si temperatura, toate avand impactul lor.

Cel mai bine este sa ramai hidratat sorbind constant pe timpul zilei, iar mancatul regulat iarasi este important. Scaderea zaharului din sange duce la dureri de cap cauzate de foame. In timpul perimenopauzei si menopauzei, trebuie sa mananci echilibrat, sa ai o alimentatie bogata in nutrienti si alimente integrale. Trebuiesc evitate zaharurile rafinate si alimentele procesate. Mergi pe gustari sanatoase precum nuci, fructe si legume crude, ideale intre mese.

Poti incerca daca ai dureri de cap

 Scaderea zaharului din sange duce la dureri de cap cauzate de foame.

Yoga

Un studiu apartinand revistei Neurology a aratat ca sesiunile de yoga constante sunt eficiente, reducand intensitatea si frecventa.

Acupunctura

Aceasta mareste fluxul sanguin si endorfinele, ceea ce ajuta la ameliorarea simptomelor hormonale ale durerilor de cap.

De ajutor

Co-enzima Q10 este o substanta asemanatoare vitaminelor si ajuta celulele in organism sa produca energie, existand dovezi ce te pot ajuta sa previi migrenele.
Lipsa magneziului in organism duce la cresterea migrenelor, deci, luand o cantitate suplimentara, poate ajuta si cel mai bine este sa faci acest lucru dupa ce te consulti cu medicul de familie.
Iarba moale largeste vasele de sange, incurajand un flux sanguin mai bun care amelioreaza tensiunea.