Puterea intestinului si de ce alimentatia este importanta

Puterea intestinului este una destul de subevaluata si din nefericire, doar cand avem o problema de sanatate sau vine o astfel de pandemie ne gandim la sistemul nostru imunitar si incepem sa luam ceva masuri.

Puterea intestinului este una destul de subevaluata si din nefericire, doar cand avem o problema de sanatate sau vine o astfel de pandemie ne gandim la sistemul nostru imunitar si incepem sa luam ceva masuri. In mod real, nu iti poti creste brusc imunitatea, dar poti sustine raspunsul imunitar al organismului, mentinandu-te activ, reducand stresul si luand decizii bune atunci cand alegi ce si cum mananci.

Toate aceste masuri, chiar daca sunt mai dificil de realizat, ne duc intr-un punct comun cu care sunt de acord multi dintre specialisti si anume, intestinul. Tractul gastrointestinal, prin intermediul caruia alimentele sunt digerate si expulzate, gazduieste in acelasi timp elementele sistemului nostru imunitar, fiind extrem de important pentru sanatatea noastra sa il sustinem.

Si conform studiilor si specialistilor in domeniu, sanatatea intestinala este un punct de plecare atunci cand abordezi probleme de sanatate din corp. Foarte multi au o digestie slaba, ceea ce ii face sa se simta obositi, ametiti, balonati, altii au deficiente nutritionale ceea ce duce la diaree, constipatie, crestere in greutate, functie imuna scazuta si dezechilibre hormonale.

Citind pana aici, ti-ai dat seama probabil ca ceea ce mananci este esential si este locul de unde sa incepi, la fel de esentiala fiind puterea intestinului. In plus, stii ca trebuie sa consumi vegetale proaspete in cea mai pura forma si mai mult decat atat, trebuie sa eviti alimentele procesate si cam tot ce contine zahar. In acelasi timp, un echilibru al bacteriilor din intestin este la fel de important, intestinul continand trilioane de bacterii care proceseaza hrana, produce substantele nutritive si lupta impotriva bolilor. Cerealele integrale, fasolea si toate vegetalele reprezinta o buna sursa de fibre, ceea ce va face ca intestinul tau sa functioneze fara probleme. Alimentele fermentate ajuta la repopularea bacteriilor bune din intestin, de aceea este indicat sa consumi mico, kefir, iaurt.

Alimentatia este vitala unei bune sanatati a intestinului, dar la fel de importante sunt reducerea stresului si mentinerea corpului in miscare. Iar daca nu ai facut-o pana acum, trebuie sa incepi sa inveti sa te motivezi in a medita sau a face exercitii fizice, existand multe aplicatii pe internet care te pot ajuta in acest sens. Pe langa imbunatatirea imunitatii, somnul, hormonii si sanatatea mintala vor beneficia de imbunatatiri si ceea ce trebuie retinut este faptul ca intestinul are de-a face cu absolut tot, in intestin producandu-se 95% din serotonina – cunoscuta ca hormonul fericirii; nu degeaba intestinul este cunoscut ca cel de-al doilea creier. Mai mult, serotonina este un transmitator chimic care comunica cu melatonina, ceea ce iti poate afecta somnul, crucial pentru starea de spirit.

De asemenea, modul in care arati si sanatatea au legatura cu genele bune si e bine sa consumi ceea ce iti place, doar ca nu trebuie facut abuz; cam tot ce inseamna stilul tau de viata trebuie sa fie in echilibru.