Creative, catalyzing, magical: FIRE este tema spectacolelor 2025 de la Pitti Immagine în ianuarie 2025 când spectacolele acestui eveniment aleg elementul unificator al focului pentru a exprima caracteristicile și spiritul sezonului viitor. FIRE este tema care distinge noile campanii publicitare ale Pitti Uomo, Pitti Bimbo și Pitti Filati, declinate în funcție de particularitățile evenimentelor individuale, cu coordonarea directorului de creație Angelo Figus și editarea grafică a lui Alessandro Gori. Mai mult, FIRE va inspira și instalațiile din Fortezza da Basso, curatoriată de Alessandro Moradei.
Este recunoașterea forței generatoare a acestui element primar. Focul reunește și încălzește trupurile și sufletele, atrage atenția și semnalează direcția, servește la joacă, la uimire, la inspirație, la îmbinare a vechilor idei și obiceiuri și la construirea altora noi. Așa cum face moda. Vom face scântei, vom aprinde dorințe, ne vom concentra pe probleme și propuneri. Așa cum face întotdeauna Pitti Uomo.
– Agostino Poletto, director general al Pitti Immagine.
Ideea despre foc – Creative, catalyzing, magical: FIRE
Agregarea, dezintegrarea, originea a tot. Epic, mitic, sacru, ritualic, complice și înfricoșător, magnetic, catalizator, focul are o putere enormă de atragere și respingere. Este creativ și distructiv, regenerator, deconcertant, omniprezent în fiecare cultură, ancestrală și modernă, în cotidian și extraordinar, în practic și în simbolic. Focul ca multiplu de flăcări: creativ, pasional, trecător. Focul ca un jar care așteaptă, surprinde, amăgeşte, regenerându-se fără să se stingă. Focul ca energie vitală care distruge pentru a reconstrui, focul simbolic care pune capăt lucrurilor și apoi le reînvie. O viziune infernală și magică, dramatică și de vis, spectaculoasă și intimă, potențial infinit de a deveni altceva. Foc prietenos și inamic, foc care merită în actul arderii, alimentat de o suflare ca cea a lui Mangiafuoco.
Campania “I’m on FIRE” pentru Pitti Uomo a fost interpretată de fotograful Andrea Ariano. Patru portrete masculine ard, oferind privitorului o imagine emoționantă, caldă și senzuală care, în miniclipul care însoțește campania, capătă o mișcare ușoară, ca o flacără arzătoare.
În cele din urmă, instalația din Fortezza da Basso promite să fie captivantă. Un foc digital va fi aprins în piața centrală, unde flăcările vor fi redate prin video și litere într-un joc vizual hipnotic. Lyceum va deveni în schimb regatul Mangiafuoco, între basm și realitate, pentru a uimi și a juca împreună.
Despre Andrea Ariano, Double A Studio
Fotograf și director de creație originar din Rimini. Absolvent în Design Grafic, și-a construit cariera la Milano colaborând cu clienți din lumea modei și a muzicii. Stilul său reamintește codurile vizuale ale anilor 90 și estetică 2K, evocând farmecul material al unei epoci pre-sociale evident în tratarea fotografiilor: imprimate, scanate și mototolite pe suporturi simple. Fiecare imagine reflectă o abordare deliberat imperfectă, favorizând autenticitatea și materialitatea în detrimentul perfecțiunii tehnice.
Info & foto : https://uomo.pittimmagine.com