• Fashion
    • Accesorii
    • Brand
    • Tendinte&Stil
    • Vestimentatie
  • Splendida
    • Sanatate
    • Frumusete
    • Blog splendida
    • Sfaturi
  • Modelling
    • Supermodele
    • Despre modelling
    • Stiri modelling
  • Monden
    • Media
    • Stil de viata
    • Video
    • Evenimente
    • Shopping
  • Cultura
    • Coltul de carte
    • Scrisori
    • Bloguri bune
    • Destinatii
  • Revista Famost
Tendinţe, moda, frumuseţe, evenimente, sănătate, stil de viaţă, editoriale
  • Fashion
    • Accesorii
    • Brand
    • Tendinte&Stil
    • Vestimentatie
  • Splendida
    • Sanatate
    • Frumusete
    • Blog splendida
    • Sfaturi
  • Modelling
    • Supermodele
    • Despre modelling
    • Stiri modelling
  • Monden
    • Media
    • Stil de viata
    • Video
    • Evenimente
    • Shopping
  • Cultura
    • Coltul de carte
    • Scrisori
    • Bloguri bune
    • Destinatii
  • Revista Famost
Tendinţe, moda, frumuseţe, evenimente, sănătate, stil de viaţă, editoriale
Tendinţe, moda, frumuseţe, evenimente, sănătate, stil de viaţă, editoriale
Media

Daniel Santa despre sport şi carieră în dialog cu Daniela Sala

famost
11 octombrie 2023
6 minute de citit
Daniel Santa deţine agenţia de marketing şi evenimente Comparty, cotidianul Observatorul de Covasna şi site-ul de ştiri covasnamedia.ro.

Daniel Santa este impresar sportiv şi antreprenor. Este promotorul unui eveniment iconic în România şi în sud-estul Europei, „Braşov Running Festival” – un maraton cu personalitate de festival -, iar prin această competiţie, ajunsă deja la a 3-a ediţie, îşi propune să aşeze România pe harta mondială a atletismului.

Prin ediţia din 2022, Daniel Santa a transformat Braşov Running Festival în singura competiţie din România certificată World Athletics Elite. Daniel este, de asemenea, şi om de media cu o carieră de peste 25 de ani, fiind om de radio, de presa scrisă, ziarist sportiv, proprietar de radio şi agenţie de publicitate. În prezent, deţine agenţia de marketing şi evenimente Comparty, cotidianul Observatorul de Covasna şi site-ul de ştiri covasnamedia.ro

La ce vârstă ţi-ai început cariera profesională şi care a fost primul pas în lumea antreprenorială?
Am lucrat în media de la 15 ani şi jumătate, iar în antreprenoriat am intrat undeva pe la 22 de ani, atunci când am preluat un post de radio local din oraşul meu natal şi am început să organizez evenimente private. Se împlinesc 20 de ani de atunci, afacerea s-a extins foarte mult, am avut – ca toată lumea – ani buni şi ani mai puţini buni, dar, cred eu, cel mai important, am reuşit de fiecare dată să construiesc în jurul pasiunilor mele: sportul şi muzica.

A fost greu să te faci remarcat pe piaţa din România?
Aş spune că abia acum reuşesc să mă fac remarcat, mai ales pentru că proiectele mele din sport încep să capete notorietate. Până nu demult am preferat să fiu un antreprenor foarte discret. Acum, însă, Braşov Running Festival şi activitatea mea de impresariat în atletism au atras un plus de atenţie asupra mea. E încă greu, pentru că atletismul e perceput (greşit, consider eu) drept un sport de nişă, care nu prezintă interes pentru piaţa din România. Încă mai am de furcă cu această percepţie, dar, probabil, la fel ca în cazul tenisului sau al nataţiei, doar o performanţă ieşită din comun obţinută de un sportiv care reprezintă România ar putea genera o schimbare.

Cum a fost primit conceptul evenimentului tău de către publicul larg?
În primul rând, evenimentul are adresabilitate către mai multe tipuri de public. Aş începe cu cel local, din Braşov, în rândul căruia am reuşit să generăm mult entuziasm şi am şi găsit parteneri care să se alăture proiectului, atât în mediul privat, cât şi în cel instituţional. În al doilea rând, avem publicul larg, la nivel naţional, care încă trebuie să ne cunoască. Ne dorim ca anul acesta să atragem cât mai mulţi alergători din toate colţurile României şi, de ce nu, numeroşi spectatori din toată ţara, reuşind astfel să ne creştem relevanţa la nivel naţional. Nu în ultimul rând, avem un public internaţional, în special cel interesat de zona sportului de performanţă de la BRF, public pentru care această competiţie a fost una dintre cele mai spectaculoase „apariţii” pe piaţa internaţională în 2022.

Daniel Santa este un antreprenor de succes. Eşti împlinit în acest moment al carierei?
După părerea mea, eşti un antreprenor de succes atunci când ai reuşit să „laşi o moştenire”, să faci ceva ce rămâne în istorie; nu cred că e suficient să generezi business şi să faci profit. Aşa că, mai e de muncă până când o să mă simt cu adevărat împlinit. Asta nu înseamnă că nu sunt mândru de ce am făcut până acum, dar cred că mai am multe de învăţat şi multe de demonstrat.

Ce înseamnă fericirea pentru Daniel Santa? Ce te face fericit cu adevărat?
Una dintre definiţiile fericirii, în care mă regăsesc, spune că pentru a putea fi fericit este esenţial să ai ceva de iubit, ceva de făcut şi ceva spre care să năzuieşti. Dacă e să ne raportăm la asta, sunt foarte fericit. Îmi iubesc familia, iubesc ceea ce fac şi am un obiectiv măreţ care mă motivează.

Care a fost cel mai fericit moment din cariera ta? Dar cel mai trist?
Am avut multe momente fericite, dar poate că unul dintre cele mai fericite a fost în 2019, când am trăit, în echipa tatălui meu, satisfacţia unui titlu de campion Mondial la maraton, obţinut cu o alergătoare din Kenya, Ruth Chepngetich, la Doha, în Qatar. Sentimentul că eşti primul la nivel mondial într-un domeniu (chiar dacă rolul meu a fost unul minor, comparativ cu al tatălui meu) este absolut fabulos.

Daniel Santa îşi propune să aşeze România pe harta mondială a atletismului prin intermediul evenimentului "Braşov Running Festival".

Faci echipă împreună cu tatăl tău, Carol Santa, de peste 15 ani. Cum este să lucrezi împreună cu tatăl tău?
Provocator, pentru că e unul dintre cei mai exigenţi oameni pe care îi cunosc, atunci când vine vorba de performanţă, dar şi pentru că are ceva nobil, boem, în modul său de a face sport, care îţi dă mereu senzaţia unui haos total. În realitate, e foarte multă ordine în acest haos, dar asta nu înseamnă că cineva din interior o poate descifra uşor. În egală măsură, am construit un parteneriat extraordinar, bazat pe dragoste, prietenie, respect şi profesionalism, care ne-a deschis un drum fabulos, de care nu putem decât să ne bucurăm. Împreună.

În 2019 Daniel Santa a devenit primul român care a obţinut certificarea World Athletics de impresariat în atletism, putând impresaria campioni internaţionali. Tot atunci, ai pus şi bazele propriului concurs de alergare. Ce a însemnat pentru tine această reuşită?
Examenul pe care l-am dat la Londra, pentru a obţine certificarea de „Athlete representative”, a fost unul complex şi dificil, dar mi-a deschis porţile către o lumea pe care tânjeam s-o cunosc mai de aproape. Tot de atunci am început să pun bazele primului concurs de alergare, pornind de la un proiect pe care l-am avut pus pe hârtie încă din 2009. Atunci vizam Bucureştiul, de data asta am găsit o infrastructură fantastică la Braşov.

Din 2021 eşti directorul şi iniţiatorul evenimentului Braşov Running Festival. Ce îţi propui cu acest festival?
Îmi doresc să transform acest eveniment într-o sărbătoarea a alergării şi alergătorilor. În egală măsură, vreau să transform tRUNsylania Internaţional 10K, cursa de alergători profesionişti de elită din cadrul festivalului, în cel mai rapid concurs de 10km pe şosea din lume. Sper ca, într-o zi, pe străzile din Braşov să se alerge un record Mondial. Ar fi o promovare fantastică pentru eveniment, dar şi pentru oraş.

Cum ţi-a venit ideea evenimentului cu personalitate de festival pe care îl organizezi în Braşov? De ce Braşov?
Am un istoric în organizarea de evenimente de tip festival. La un moment dat am fost pus, cumva, în postura de a alege între festivalul de muzică şi cel dedicat alergării, aşa că le-am îmbinat. O competiţie cu personalitate de festival poate deveni o experienţă absolut specială, atât pentru alergători, cât şi pentru spectator.

Eşti impresar sportiv şi antreprenor în sport. Descrie-ne în câteva cuvinte activitatea ta.
Din postura de „athlete representative”, cum e denumirea oficială, reprezint sportivii în relaţia cu organizatorii de concursuri, cu potenţiali sponsori, sunt implicat în organizarea pregătirii şi participării lor la competiţii. Până acum, proiectul în care am investit cea mai multă energie a fost cel în care am naturalizat în România 3 alergătoare născute în Kenya, dar care au ales să-şi dezvolte cariera la noi în ţară şi care vor reprezenta România la Jocurile Olimpice, în Campionate Mondiale şi în cadrul multor competiţii cu ecou.

Daniel Santa este şi antreprenor media (deţii Comparty – agenţie de marketing şi evenimente şi cotidianul Observatorul de Covasna şi site-ul covasnamedia.ro); lucrezi şi în media de la vârsta de 16 ani. Poţi spune despre presă că este pasiunea ta principală?

………

Continuarea interviului cu Daniel Santa îl găsiţi în ediţia lunii iulie 2023 a revistei Famost accesând acest link!

brand stil de viata
Distribuie
Articolul precedent

Cum te îmbraci la matrimoniu? Silvia Dragomir îţi răspunde.

Următorul articol

Singurătatea, tot mai întâlnită în zilele noastre

Social Media
FacebookInstagramTwitter
Categorii
Moda sustenabila se concentreaza pe producerea hainelor si accesoriilor din moda prin metode cat mai prietenoase cu natura si cat mai durabile din punct de vedere ecologic;...
Fashion
A sta/ fi cu picioarele pe pamant cunoscut si ca grounding este o practica ce implica explorarea modalitatilor de conectare a pielii cu pamantul sau cu apa.
Splendida
Monden
Teoria Haosului - Se croieste nevazuta inchisoare din fractii dure Ne inconjoara cu invizibile gratii, ne ating si ne ard ...
Cultura
Recomandate
Frumusete

Rozaceea-o problemă ce afectează 1 din 10 persoane

Sanatate

Mobilitatea şi libertatea de mişcare

Frumusete

Loredana Ciocoi despre pasiunea pentru machiaj şi frumuseţe

Aplicatia Famost
Ti-ar mai putea plăcea
Cu siguranta veti gasi si in editia de noiembrie 2022 a revistei Famost articole utile din domeniile pe care le abordam, astfel ca, pana la urmatoarea intalnire, va transmitem cele mai bune ganduri si sa aveti parte de zile cat mai frumoase!
Revista Famost

Revista Famost noiembrie 2022

2 minute de citit
29 octombrie 2022

Revista Famost noiembrie 2022 a ajuns la numarul 104 si marcheaza sfarsitul de toamna al anului 2022, un an agitat si din nefericire dificil pentru multi dintre noi. Cu toate acestea, asa cum veti vedea si in aceasta editie, avem oameni care au o stare de spirit mereu pozitiva, care isi doresc mai mult de …

Colectia Musotica 2019 ofera clientilor alternative sexy si distractive vizavi de lenjeria traditionala de Valentine's Day.
Shopping

Musotica-noua colectie de Valentine’s Day

1 minut de citit
1 februarie 2019

Avand Valentine’s Day la jumatatea lunii februarie, Musotica a lansat cea mai recenta colectie de lenjerie, retailerul online de moda si lenjerie introducand elemente noi, cu accent pe culoare si stil.

In colectia ART NOUVEAU de la IONA regasim cercei, coliere si bratari cu simboluri stilizate specifice perioadei Art Nouveau: elemente organice, insecte si pasari in culori vii si cu forme ondulate.
Accesorii

Art Nouveau by IONA

2 minute de citit
20 noiembrie 2019

Bucuresti, 19 noiembrie 2019 – Brandul romanesc IONA lanseaza prima colectie de bijuterii fine cu email colorat, o premiera pentru bijuteriile de serie produse in Romania.

Copyright @ Famost 2023
Tendinţe, moda, frumuseţe, evenimente, sănătate, stil de viaţă, editoriale
  • Fashion
  • Modelling
  • Monden
  • Splendida
  • Cultura
Tendinţe, moda, frumuseţe, evenimente, sănătate, stil de viaţă, editoriale
  • Fashion
    • Accesorii
    • Brand
    • Tendinte&Stil
    • Vestimentatie
  • Splendida
    • Sanatate
    • Frumusete
    • Blog splendida
    • Sfaturi
  • Modelling
    • Supermodele
    • Despre modelling
    • Stiri modelling
  • Monden
    • Media
    • Stil de viata
    • Video
    • Evenimente
    • Shopping
  • Cultura
    • Coltul de carte
    • Scrisori
    • Bloguri bune
    • Destinatii
  • Revista Famost
Site-ul nostru contine cookies: Politica cookies
Accept!