Dr. Alexandra Filip, bine ai venit în paginile revistei Famost! Ce a fost mai întâi: dragostea pentru medicină sau pentru transformările estetice?
Dragostea pentru medicină a fost, cu siguranţă, prima, iar această dorinţă a luat naştere după ce bunica mea s-a îmbolnăvit. Deşi eram foarte micuţă pe atunci, mi-am spus că asta îmi doresc să fac – să ajut oamenii. Prin chirurgia estetică reuşesc asta, iar satisfacţia este cu atât mai mare, cu cât văd pacienţi fericiţi după ce trec pragul clinicii, oameni care îşi recapătă încrederea şi au în faţă o viaţă fericită.
Ai avut înclinaţie pentru aşa ceva de mică? Ţi-a fost insuflată de cineva, ai avut pe cineva în familie care să te inspire sau care să-ţi transmită această pasiune?
A fost o înclinaţie şi dovada este că mă jucam cu păpuşile, ca orice fetiţă, dar eu le vedeam că pe nişte paciente: le consultam, le dădeam un diagnostic, un tratament, aşa cum îmi imaginam că ar trebui. Iar procesul de vindecare, pe care mi-l imaginam în acest exerciţiu ludic, mă fascina enorm. Apoi, odată cu îmbolnăvirea bunicii, am trecut printr-o perioadă dificilă, în care îmi doream să înţeleg ce se întâmplă şi cum o pot ajuta. Cred că acela a fost momentul în care dorinţa mea de a veni medic s-a intensificat.
Cum a luat Dr. Alexandra Filip decizia de a explora această ramură a medicinei? Ce te-a determinat? Care a fost factorul declanşator în luarea acestei decizii?
Când am început studiile, am observat cum această ramură a medicinei poate schimba viaţa pacienţilor. Treptat, am conştientizat impactul chirurgiei estetice asupra încrederii de sine şi a psihicului. Fie că este vorba de o problemă congenitală, o traumă dobândită din diverse cauze sau accidente, ori de schimbări naturale cauzate de înaintarea în vârstă, am avut de la început o fascinaţie pentru eliminarea suferinţei, a disconfortului sau jenei cu care se confruntă pacienţii. O mai mare bucurie să ajuţi o persoană să se poată uita în oglindă cu încredere, nu există. Zâmbetul lor este motivaţia mea de a excela în acest domeniu.
Când a apărut Beauty Concept şi cu ce gânduri ai plecat la drum?
Imediat după finalizarea studiilor, când mi-am spus că trebuie să-mi urmez visul, am început să lucrez la dezvoltarea Beauty Concept. Mi-am dorit enorm să pot ridica această clinică şi mă bucur că am făcut pasul imediat – am simţit că este momentul potrivit. Ca antreprenor, la început de drum, mă gândeam la toate scenariile posibile: dacă e bine, dacă vor fi oamenii deschişi în luarea de decizii importante, pentru că mulţi dintre ei nu înţeleg faptul că în chirurgia plastică nu este doar despre estetică şi frumos, este mult despre sănătate.
Care sunt principalele proceduri şi tratamente pe care le oferă în momentul de faţă Beauty Concept?
Medicina estetică a evoluat foarte mult în ultimii ani, iar procedurile au devenit din ce în ce mai simple şi mai eficiente. La Beauty Concept Clinic ne concentrăm atenţia pe nevoile pacienţilor, aşa că oferim atât proceduri chirurgicale (sâni, siluetă, faţă şi gât), cât şi intervenţii nechirurgicale. Cele mai populare sunt injectările cu acid hialuronic şi toxina botulinică, mezoterapie, lifting şi alte terapii avansate. Aş vrea să menţionez că la noi în clinică, fiecare tratament este personalizat pentru fiecare pacient, pentru că ne dorim să tratăm nevoile lor specifice.
Ce face concret Dr. Alexandra Filip în cadrul clinicii? Care sunt specializările tale?
Sunt medic specialist în chirurgie plastică, estetică şi microchirurgie reconstructivă, dar şi supra-specializată pe chirurgia estetică. Mă axez, în principal, pe tratamentele şi intervenţiile destinate zonei de chirurgie, însă mă implic destul de mult şi în tratamentele invazive. Pe lângă rolul de medic, mă ocup şi de partea administrativă a clinicii, coordonez echipa şi mă implic activ şi în promovarea clinicii, asigurându-mă că oferim servicii de calitate şi că suntem vizibili în mediul medical şi online.
Câţi membri numără echipa Beauty Concept?
În acest moment, avem un colectiv de 15 oameni, suntem un efectiv în creştere, iar de anul viitor ne-am propus să ne mărim echipa, în special în contextul în care intenţionăm să deschidem o nouă locaţie, mai extinsă.
Clinica oferă servicii chirurgicale, non-chirurgicale şi anti-aging. Ce tip de cliente vin aici? Ai identificat un tipar anume?
Da, pot spune că pacientele care ne trec pragul la Beauty Clinic se pot încadra într-un tipar. Sunt de obicei femei cu vârste cuprinse între 25-48 de ani, cele mai multe dintre ele sunt foarte hotărâte cu privire la tratamentele şi intervenţiile pe care vor să le facem. Reprezintă acel tip de femei care mereu au luat decizii foarte bine gândite şi nu au regretat nicio clipă. Adoră eleganţa, frumosul şi tratamentele subtile de înfrumuseţare, care nu necesită timp îndelungat de recuperare şi care nu le schimbă major înfăţişarea.
Care este cea mai reuşită intervenţie care ţi-a rămas în minte sau poate cea care te-a emoţionat cel mai mult?
În minte îmi vine cazul unei tinere de 17 ani, dintr-un sat de lângă Deva, care prezenta gigantomastie, adică sâni foarte voluminoşi şi grei. La consultaţie, a venit însoţită de tatăl său, care căuta, chiar cu disperare, soluţii să-şi reintegreze fiica, să o ajute să scape de acest complex. Problema ei era cunoscută de vecini şi apropiaţi, iar pacienta, fiind complexată, refuza orice activitate normală cu colegii ei, nu se integra şi mergea în cealaltă extremă – autoizolare.
M-a impresionat faptul că avansul a putut fi achitat după ce toţi vecinii au contribuit, iar împlinirea mea, profesională şi personală, a fost la momentul controlului post-operator. Am întâlnit o fată schimbată, încrezătoare, reintegrată, care deja îmi povestea despre activităţile extraşcolare la care, în sfârşit, putea lua parte, fără absolut nicio problemă.
Se ataşează Dr. Alexandra Filip de cliente şi de dorinţele lor? Empatizezi cu trăirile lor?
De când am început să practic această meserie, pot spune că am descoperit un alt univers al femeilor. Fiecare poveste, fiecare “mulţumesc” sau fiecare zâmbet, atunci când se uită în oglindă, sunt o mare satisfacţie pentru mine. Chirurgia estetică nu este doar un moft, aşa cum credem popular, ci în cele mai multe cazuri este o necesitate, o corectare a unor probleme care adesea le împiedică pe paciente să fie fericite. Cu multe dintre ele am creat conexiuni aparte şi chiar prietenii – ne vedem prin oraş la o cafea sau chiar la zile de naştere şi nu pot decât să le mulţumesc pentru încrederea pe care mi-au acordat-o.
Cum ajungeţi la cliente sau cum ajung clientele la voi? Care sunt canalele de comunicare şi cum vă promovaţi?
…