NEUDEUTSCH reprezintă New Wave în designul vestimentar din Germania, prezent pe scena Pitti Uomo 105, un proiect special curatat de Julian Daynov. Pitti Immagine Uomo 105 (Florenţa, 9-12 ianuarie 2024) prezintă proiectul special NEUDEUTSCH în care sunt aduşi în prim plan protagoniștii împreună cu munca lor; o selecție de 17 creatori și branduri cu sediul în Germania.
Termenul NEUDEUTSCH derivă din starea de transformare și îmbogățire neîncetată care are loc în limba germană, între expresiile străine și argoul de astăzi.
Vitrina, amenajată în interiorul Hall of Nations de la Fortezza da Basso, privește NEUDEUTSCH ca pe o narațiune simbolică a esteticii germane. Un design în continuă evoluţie, cu multiple influente culturale, capabil să dea formă a ceea ce reprezintă astăzi noul val creativ al acestei ţări în domeniul modei, accesoriilor, designului interior şi accesoriilor de mobilier.
Curatorul Julian Daynov, un cercetător de tendințe certificat cu o bogată experiență în cumpărături cu amănuntul, direcția modei și managementul mărcii, va aduce pe scenă un mix de brand de realități emergente și consolidate, caracterizate de diferite influențe culturale care depășesc stereotipul obișnuit al un design german monoton și exclusiv funcțional. La Pitti Uomo 105, NEUDEUTSCH va propune o selecție orientată spre îmbrăcămintea pentru bărbați, reflectând în același timp orientarea neutră din punctul de vedere al genului a majorității creatorilor implicați, alegând branduri care combină o viziune ambițioasă cu un potențial comercial solid.
În ultimele decenii, orașele germane, cu spiritul lor cosmopolit, s-au dovedit a fi un teren fertil pentru un nou val de talente emergente, ghidate și inspirate de noua generație de artiști și artizani, care au ales Germania ca acasă și ca laborator de creație, pentru mine, ea întruchipează acest pluralism cultural, oferind o scenă unui grup de esteți moderni ale căror lucrări, deși se bazează profund pe rădăcinile lor culturale, au evoluat și s-au remarcat în țesutul comercial și subcultural german.
– Julian Daynov
Brandurile din zona NEUDEUTSCH:
Acceptance Letter Studio, Avenir, Budde, Equality Perfumes, FRNKOW, Haderlump, Hernán, Internaţional Citizen, J’ai mal à la tête, Marke, Muti, New Tendency, NOAM, OBS, Oftt, Sarah Illenberger , Sebastian Herkner.
Despre Julian Daynov
Cumpărător, director de modă, analist de tendințe și cercetător de brand, Julian Daynov a colaborat cu unele dintre cele mai prestigioase mărci internaționale și lanțuri de retail, îndrumându-le către o gamă de produse interesantă și de ultimă generație, inclusiv designeri consacrați și tineri promisiuni din întreaga lume. El colaborează în mod regulat cu mărci de lifestyle, agenții de consultanță și colective artistice, dând impuls și direcție inițiativelor comune de marketing, inovațiilor de retail și strategiilor de comunicare.
Trăsătura sa distinctivă este capacitatea de a reinventa și rafina identitatea mărcilor, adaptând produsele, strategiile de promovare și de comunicare în concordanță cu problemele actuale și modelele de consum, dar și cu dinamica culturală și socială contemporană.
În Berlin, unde locuiește, își conduce propria agenție de strategie de brand, oferind sprijin mărcilor consacrate și talentelor în ascensiune, ocupându-se de anticiparea tendințelor, dezvoltarea antreprenorială, managementul schimbării și vizibilitatea comunicării la nivel global. Profesor de Fashion și Brand Marketing, este o prezență obișnuită la săptămânile modei, unde este renumit pentru stilul său inconfundabil și eclectic.
O autoritate recunoscută în sistemul modei și susținător al unei noi interpretări a viziunilor de gen, Julian este adesea invitat să contribuie la capsulele diferitelor mărci, unde își transpune stilul unic și viziunea personală despre el, dincolo de caracteristicile stilistice tradiționale de gen.
Info & foto : uomo.pittimmagine.com