The Room Showroom-de romani pentru romani

Vestimentatie

The Room Showroom-de romani pentru romani

138

The Room Showroom un concept autohton, realizat de romani pentru romani, fie ca vorbim de initiatoarele acestui proiect, de designeri sau consumatori. Un proiect reusit, care promoveaza cultura noastra, care evidentiaza calitatea si bunul gust. Un rezultat binemeritat, care vine in urma perseverentei, a muncii si a informarii continue; cu toate acestea, energia consumata si eforturile nu prea mai conteaza atunci cand faci totul din pasiune si cand rezultatele incep sa apara.
Ioana Bica si Monica Radu sunt initiatoarele acestei frumoase afaceri, care pune baza pe calitate, creativitate, feminitate, dupa cum chiar ele insele ne-au declarat. Si cu toate ca au atributii diferite, Ioana si Monica se completeaza perfect, iar experienta de mai bine de 15 ani din industria modei, le ajuta sa aiba o viziune cat mai clara a directiei in care merg si foarte bine ancorata in realitate.
Le avem invitate pe Ioana si Monica, pentru a ne povesti despre conceptul The Room Showroom, cum au inceput, care sunt principiile dupa care functioneaza, cum vad ele moda din Romania, care le sunt planurile de viitor, alaturi de multe alte lucruri interesante!
Va invitam asadar sa luati pulsul modei autohtone, prin intermediul unui dialog deschis si confortabil, cu Ioana Bica si Monica Radu!


Bine ati venit in paginile revistei Famost! Spune-ti-ne pentru inceput, cate ceva despre voi! Care a fost primul pas in constituirea acestui business? Sau primii pasi?
S-a conturat ca urmare a unei dorinte de a avea un spatiu care sa ofere cam tot ce aveam nevoie noi la acel moment in materie de fashion. Ne doream amandoua un business despre frumusete, feminitate si creativitate. Primul pas a fost sa gasim locul potrivit.
Cele mai bune si durabile afaceri, vin ca urmare a dragostei pentru ceea ce faci, a pasiunilor. Dragostea pentru moda, design vestimentar, exista si in cazul vostru? De unde aceasta pasiune?
Cred ca orice femeie are aceasta pasiune mai mult sau mai putin. Iar pentru noi a fost ceva mai mult: dragostea fata de locul in care ne-am nascut si dorinta de a promova design-ul romanesc.
Cum v-ati gandit sa atrageti pe platforma The Room Showroom designerii? Care a fost strategia si cum au primit ei aceasta intentie de colaborare?
A venit natural, pe majoritatea ii cunosteam de la targurile de fashion unde participam ca expozanti, iar comunitatea din aceasta industrie este destul de conectata.
Care sunt atributiile fiecareia? Faceti absolut totul impreuna sau fiecare are sarcini bine definite?
Suntem doua persoane diferite si care cumva, natural, ne-am impartit atributiile. Monica este designer, iar Ioana fotograf. Ambele am fuzionat in asa masura, incat sa avem sarcini diferite si care sa contureze, intr-un mod aromonios, afacerea.
Designerii prezenti sunt doar autohtoni? Nu sunteti tentate sa aduceti si din afara tarii?
Designerii prezenti in showroom sunt autohtoni, acesta fiind principiul The Room Showroom.

Locatia The Room Showroom

Care credeti ca sunt punctele voastre forte in aceasta afacere? Unde faceti voi diferenta?
Experienta in domeniul in care am activat mai bine de 15 ani ca brand, faptul ca Ioana este fotograf si avem si un studio foto in aceeasi locatie si mai ales, pasiunea noastra pentru ceea ce facem.
Care sunt criteriile pe care trebuie sa le indeplineasca un designer vestimentar, pentru a “intra” pe platforma voastra? Sunteti exigente? Ati refuzat designeri?
Din pacate, au fost si refuzuri pentru ca selectia se face in baza unor criterii destul de stricte. Insa, incercam sa incurajam pe toata lumea sa isi urmeze visul si sa devina “varianta” lor cea mai buna.
Aveti produse, incaltaminte, diverse accesorii … pana unde doriti sa mergeti in aceasta directie a diversificarii?
Nu dorim sa extindem deocamdata categoriile de produse in showroom-ul fizic, insa pe online este posibil.
Cu siguranta v-ati gandit pana in momentul de fata sa abordati si clienti din zona masculina si chiar a copiilor. Intentionati sa faceti acest lucru?
Poate doar in magazinul online.
Preturile regasite pe site reflecta o strategie anume? Exista o limita de pret admisa a creatiilor vestimentare si a accesoriilor?
Pretul mediu este de 350 lei. Exista produse incepand de la 200 lei la 400 lei, in afara zonei de rochii de eveniment, unde avem incepand de la 300 pana la 4000 lei.
Carui tip de femeie va adresati in general cu ceea ce se gaseste pe site?
Femeia creativa, curioasa, pasionata de frumos, de stil, curajoasa, care vrea sa iasa din tiparele oferite de magazinele mass market si stie ca personalitatea fiecareia este diferita si trebuie pusa in valoare in mod diferit.
Se cumpara de la voi? Aveti deja cliente fidele?
Business-ul nostru are acest specific, marea majoritate a clientelor noastre sunt fidele si se reintorc. Preferam calitatea si diversitatea pieselor, care sunt serie limitata si unicat.
In al doilea an de functionare, inregistram cresteri in vanzari, locatia fiind mult mai cunoscuta si recomandata de clientele actuale. De asemenea, acum, avem si shop-ul online care aduce si mai multe comenzi.

Interior The Room Showroom

Aveti vreo strategie pentru a va fideliza clientela?
Fidelizarea clientelor vine intr-un mod natural prin felul in care se face vanzarea si relationarea cu cele care ne viziteaza showroom-ul. Incercam sa consiliem clientele daca este cazul si asa descopera mereu ceva nou despre ele prin intermediul hainelor. Este uneori terapie, dar nu o terapie consumerista. Cele mai multe cliente devin inevitabil prietene, iar experienta de cumparaturi este una personalizata.
Ele stiu ca noi le putem face outfit-uri in functie de tipologia fiecareia si de stilul vestimentar personal.
Sunt designeri care vand mai mult? Domina clientela care cauta preturi mici, vaneaza reduceri sau diferenta se face la croi, design, calitate? Ati reusit sa conturati profilul clientului vostru?
Clientele noastre sunt atipice. Cauta calitatea tesaturilor si a croiului si mai ales, urmaresc colectiile noi. Iar asta ne bucura, pentru ca este si politica noastra anti-consumerism. Le incurajam sa aleaga cu grija produsele pe care le achizitioneaza, sa fie potrivite lor si sa stie ca le vor purta cu drag mult timp.

Din momentul infiintarii si pana acum, ati sesizat o evolutie a modei, atat ca pretentii din partea clientilor, cat si din punct de vedere al pieselor vestimentare furnizate de designeri?

Continuarea interviului – in revista Famost – editia septembrie 2019 GRATUITA aici!

Comments are off this post!