Un corp sanatos si o minte agera

Un corp sanatos si o minte agera se construiesc ca urmare a unor obiceiuri si deprinderi gandite si realiste.

Un corp sanatos si o minte agera se construiesc ca urmare a unor obiceiuri si deprinderi gandite si realiste, cateodata inregistrand progrese mai mari, iar in anumite cazuri, moderate. Oamenii de stiinta au descoperit ca creierul functioneaza diferit in perioadele anului, cu anumite parti mai active pe timpul verii decat iarna. Mai mult, in periodele reci, muschii se simt mai rigizi si mai stransi, dar, cunoscand cateva sfaturi si secrete, poti straluci oricand, indiferent de temperatura!

Foloseste uleiuri pure!

Ungerea corpului cu ulei este o parte uriasa a filosofiei ayuverdice. Uleiul de susan – cunoscut ca este cel mai bun in acest sens, patrunde adanc in tesuturi, reduce tensiunea, este antiinflamator si imbunatateste circulatia sangelui. Anala Morning imbunatateste concentrarea si contine ulei esential de trandafiri, ulei de iasomie care amelioreaza stresul, tensiunea, durerile de cap si depresia. Lavanda franceza este foarte renumita pentru atenuarea stresului si abilitatile calmante.

Nu renunta la grasimi!

Pentru a functiona la cote maxime si corect, un corp sanatos are nevoie ca aproximativ 20-30% din caloriile zilnice sa provina din grasimi sanatoase. Avem nevoie de grasimi sanatoase pentru a absorbi vitaminele A, D, E, K. Grasimile sunt importante pentru dezvoltarea si functionarea creierului si a retinei, mentinand sanatoase membranele celulelor, asigurand amortizarea si izolarea organelor interne, un important rol in sinteza hormonilor.

Acizii grasi functioneaza ca semnalizare a moleculelor si pot creste sau scadea stresul oxidativ in corp. De aceea, o combinatie corecta de Omega 3, Omega 6, Omega (este critica pentru sanatatea noastra. Surse de grasimi sanatoase: ulei de masline extravirgin, unt, ulei de peste, ulei de nuca de cocos, nuci neprajite, seminte de chia, pesti de apa ca somon, sardine si pastrav.

Dormi inteligent!

O singura noapte nedormita cum trebuie, ne afecteaza dispozitia, concentrarea, vigilenta, iar pe termen mai lung, lipsa somnului are consecinte mult mai grave, ca hipertensiune arteriala, boli de inima, diabet, accident vascular cerebral. Un somn de calitate ne reface, ne ajuta sa crestem si ne detoxifiem; ne sunt reparate inima si vasele de sange. De asemenea, sistemul imunitar se bucura de o pauza si permite altor organe sa se refaca.

Dormim in cicluri – cam 5 pe noapte si ori de cate ori ne trezim noaptea, indiferent de moment, somnul natural ne este perturbat, neputand ajunge la stadiile cel mai profunde ale somnului, cele mai importante. Adopta o rutina elementara ca o baie, aplicarea cremei de seara sau ascultarea unei muzici linistitoare.

Mediteaza regulat!

Cercetarile arata ca meditatia poate reduce stresul, imbunatati somnul, genera bunatate si chiar imbunatati pierderile de memorie legate de varsta. Cand meditezi, trezesti parti ale creierului folosite pentru imaginatie si gandire creativa. De asemenea, beneficiile aduse de meditatie sunt pe termen lung si scurt si includ un somn de calitate, vindecare mai rapida, presiunea scazuta a sangelui si a colesterolului si un sistem imunitar mai puternic.
Partea buna vine de la faptul ca pentru un corp sanatos si o minte activa, poti medita in orice moment al zilei, tot ce ai nevoie fiind un loc linistit, unde sa poti sta confortabila in pozitie verticala. Seteaza-ti telefonul sa sune peste 10 minute, inchide ochii, concentreaza-te pe respiratie si repeta o fraza sau o mantra. Poti gasi foarte multe astfel de fraze care sa te ajute, pe internet.

Energia din mancare

Creierul foloseste cam 20 de procente din energia zilnica, iar energia vitala vine din ceea ce mananci. Ceea ce este interesant nu e faptul ca se ofera combustibil creierului, ci ca are si un efect asupra lui. Pentru o minte ascutita si o memorie buna, alimentatia trebuie sa contina un amestec intre pesti grasi ca somn, macrou, hamsii, sardine, hering – care contin grasimi omega 3, ce formeaza membranele celulelor si neuronii. Frunzele verzi sunt bogate in vitamina A, C, K sunt extraordinare pentru memorie, fructele de padure colorate contin anti oxidanti care ajuta la combaterea tulburarilor cognitive provocate de stresul oxidativ, boabe si legume bogate in vitamina B – care sustine creierul.
Pentru un corp sanatos, mergi pe un plan saptamanal in care sa incluzi astfel de combinatii de alimente, alaturi de un stil de viata echilibrat!

Maseaza-te singura!

Se stie ca muschii functioneaza cel mai bine, atunci cand nu sunt tensionati. Pe masura ce temperatura scade, muschii se contracta, ceea ce adauga o tensiune in plus in organism. Incearca diverse tipuri de auto masare pentru gat si umeri. Aseaza-te pe un scaun si stai cu spatele drept, cu mainile in fata si cu picioarele sa atinga podeaua. Inspira adanc de cinci ori, expiratia eliminand tensiunea! Plaseaza apoi palmele mainilor pe ambele parti ale umerilor, framanatand si strangand muschii intre degete si palme. Utilizeaza apoi cele trei degete (index, mijloc, inelar) plasandu-le pe punctul muschilor unde doare cel mai tare, in timp ce inspiri si expiri. Cand expiri, masajul sa fie facut folosind miscari circulare incete si poti utiliza tehnica similara pentru gat, mergand in sus pana la baza craniului si afara spre ureche.