Zambeste pentru a elimina stresul !

Zambeste, protejeaza-ti mintea si corpul de uzura, tine-ti stresul la distanta cu ajutorul strategiilor din randurile urmatoare!

Zambeste, protejeaza-ti mintea si corpul de uzura, tine-ti stresul la distanta cu ajutorul strategiilor din randurile urmatoare!

In anumite situatii, viata poate fi intensa, iar ultima perioada caracterizata de pandemie a avut diferite intensitati pe toate planurile. Fie ca vorbim de virus, carantina, incertitudine financiara, izolare, este normal ca multi dintre noi sa simta o anumita epuizare. Doar ca, anumite situatii nu dureaza o vesnicie, iar stresul poate fi gestionat in diverse moduri; o astfel de strategie, avem in continuare.

Fiinta umana exista si face fata stresului, bataile inimii, instinctul de lupta sau fuga, toate reprezinta manifestari ale existentei pericolului. Doar ca, modul in care este “construit” omul, nu face fata expunerii prelungite in fata intensitatilor ridicate, cresterea recurenta a hormonilor precum cortizolul, adrenalina si norepinefrina, pot coroda si deregla echilibrul celular. Din nefericire, aici apare un efect de domino, alte sisteme cad, provocand efecte nedorite: crestere in greutate, insomnii, depresie, anxietate, oboseala. Cel mai bun lucru este sa previi stresul, inainte de a-si intra el in drepturi, asa ca, inainte de toate, zambeste!

Sugestii de eliminare a stresului, inainte ca acesta sa iti acapareze viata!

  1. Fa exercitii fizice si fii activ in fiecare zi, dar fara a exagera. Prea mult activitate si o recuperare redusa poate provoca inflamatii, ce pot duce la o serie de probleme grave pentru sanatate.
  2. Reducerea cafelei baute este importanta, deoarece se pare ca cofeina amplifica anxietatea, intrerupe somnul si perturba digestia, totul fiind impotriva calmului si echilibrului.
  3. Mananca – nu foarte mult, predominant vegetal, deoarece, fitochimicalele din ele, ajuta la pastrarea unei stari de spirit bune si la sinteza neurotransmitatorilor.
  4. Linisteste-ti gandurile si fa tot posibilul ca diversele evenimente sa nu te afecteze! Poti incerca meditatia, care sa te ajute sa accepti prezentul si situatia aferenta.
  5. Respira cu adevarat, o respiratie abdominala profunda conecteaza mintea si corpul, incetineste ritmul cardiac, reduce tensiune arteriala si relaxeaza muschii.
  6. Incepe sa lucrezi la o gandire fara stres, eliminand scenariile negative si nu uita: zambeste! Care sunt dovezile tale ca acele situatii vor aparea? Transforma-ti gandurile din certitudine in posibilitate, iar daca anumite situatii chiar vor avea loc, vei suporta mai usor.
  7. Compasiunea fata de cei din jur este buna, necesara, dar nici nu trebuie sa faci exces. Si nu este vorba de egosim, ci pur si simplu trebuie sa intelegi ca nu poti controla anumite situatii care aduc suferinta. Nu te duce cu gandurile prea departe!
  8. Nu supravietui, ci prospera! Gandeste-te la fiecare retragere sau pas inapoi, ca la dezvoltarea unei strategii pentru a reveni mai puternica. Acest lucru te va ajuta sa dezvolti rezistenta, mecanism psihologic care ii ajuta pe oameni sa mearga mai departe.

Dupa ce ai trecut cu bine peste stres, e timpul sa iti alimentezi aceasta minunata stare!

Bucura-te ca esti bine, ca cei dragi sunt si ei bine si oriunde ai fi si orice ai face, incetineste ritmul si bucura-te de moment, de orice, razi, zambeste si indreapta-ti atentia catre orice detaliu!
  • In primul rand, trebuie sa iti faci timp pentru tine sa te relaxezi, sa dai un restart creierului, sa iti imbunatatesti concentrarea si reintaresti relatiile. Oricare lucruri le faci, fa-le din toata fiinta ta!
  • Bucura-te ca esti bine, ca cei dragi sunt si ei bine si oriunde ai fi si orice ai face, incetineste ritmul si bucura-te de moment, de orice, razi, zambeste si indreapta-ti atentia catre orice detaliu!
  • Interactioneaza cu cei din jur, relatiile personale si petrecerea timpului cu cei din jur, fac parte integranta din fericirea umana. Faptele bune reduc stresul, dezvolta si intaresc coexiunile. Si daca simti ca anumite interactiuni nu sunt pozitive, evita-le!
  • Foloseste-ti auzul pentru sporirea fericirii, de la conversatia cu cineva drag, muzica ce iti da o stare de bine, pana la pasarile si zgomotul specific parcului.
  • Empatia este buna atat pentru tine, cat si pentru cei din jur. Iar a te pune in pielea altcuiva, te ajuta sa il intelegi, iti poti exprima si tu vulnerabilitatile fata de ei daca este cazul si incerci impreuna cu ei, sa construiesti o comunitate care sa emane vibratii pozitive.