• Fashion
    • Accesorii
    • Brand
    • Tendinte&Stil
    • Vestimentatie
  • Splendida
    • Sanatate
    • Frumusete
    • Blog splendida
    • Sfaturi
  • Monden
    • Media
    • Stil de viata
    • Video
    • Evenimente
    • Shopping
  • Modelling
    • Supermodele
    • Despre modelling
    • Stiri modelling
  • Cultura
    • Coltul de carte
    • Scrisori
    • Bloguri bune
    • Destinatii
  • Revista Famost
Tendinte, moda, frumusete, evenimente, sanatate, stil de viata, editoriale
  • Fashion
    • Accesorii
    • Brand
    • Tendinte&Stil
    • Vestimentatie
  • Splendida
    • Sanatate
    • Frumusete
    • Blog splendida
    • Sfaturi
  • Monden
    • Media
    • Stil de viata
    • Video
    • Evenimente
    • Shopping
  • Modelling
    • Supermodele
    • Despre modelling
    • Stiri modelling
  • Cultura
    • Coltul de carte
    • Scrisori
    • Bloguri bune
    • Destinatii
  • Revista Famost
Tendinte, moda, frumusete, evenimente, sanatate, stil de viata, editoriale
Tendinte, moda, frumusete, evenimente, sanatate, stil de viata, editoriale
Frumusete

Frumusetea curata. Ce inseamna in momentul de fata?

famost
26 ianuarie 2022
5 minute de citit
Frumusetea curata este pe o panta ascendenta, majoritatea brandurilor care ofera produse de infrumusetare, intretinere, avand astazi macar o linie despre care afirma ca sunt "curate".

Frumusetea curata este pe o panta ascendenta, majoritatea brandurilor care ofera produse de infrumusetare, intretinere, avand astazi macar o linie despre care afirma ca sunt „curate”. Nici nu intri bine pe Facebook, Instagram, ca esti asaltat de reclame, influenceri, care iti pun la dispozitie astfel de produse si conform unor studii, aproximativ un sfert din consumatorii produselor beauty au trecut la folosirea produselor „curate” sau intentioneaza. Partea mai putin neplacuta este aceea ca aproximativ jumatate din acestia nu stiu ce este frumusetea curata; nu stiu cum arata, nu se stie exact ce este … totul este o notiune abstracta.

Din punct de vedere logic, aceasta interpretare a produselor „curate” ar trebui sa tina cont de sanatatea, eficienta, bunastarea celor care le folosesc; ingredientele si tot procesul de prelucrare ar trebuie sa fie naturale si efectuate in conditii cat mai igienice. Si pe masura ce acestea evolueaza, cel mai probabil si cuvantul „curat” va cunoaste diverse semnificatii.

Bineinteles ca te intereseaza cat de eficiente sunt, dar ce inseamna „mai bine” pentru tine? Daca vorbim de lucruri precum eficacitatea, performanta – toate in functie de scopul pentru care sunt realizate, pot fi mai bune comparativ cu predecesoarele.

Exista produse de infrumusetare care au mentionate pe etichete anumite cuvinte/ expresii conventionale, care ne fac sa tragem concluzia ca sunt curate; de multe ori, ne ducem cu gandul ca sunt naturale. Iar daca gasim pe etichete sugestii ca produsele nu contin ingrediente ca parabeni, ftalati, parfumuri sintetice, coloranti, sulfat si ar fi mai sanatoase si curate pentru noi, dar si pentru mediul inconjurator, de ce sa nu le folosim? Bineinteles ca anumite produse nu sunt exact cum sugereaza descrierea si eticheta, dar pana la urma, nu este necesar sa facem totul dintr-o data si sa schimbam toate produsele! Pasii mici sunt indeajuns pentru inceput.

Primii pasi in frumusetea curata se fac cu produsele care acopera cea mai mare suprafata a corpului. Inlocuieste vechiul produs cu unul nou, ecologic si fii sigura ca este bun pentru corp si pentru mediul inconjurator deopotriva, mai ales ca produsul se scurge ulterior dupa folosire. In privinta machiajului, primele schimbari ar trebui facute la buze! Sansele ca anumite ingrediente sa intre in sange sunt mult mai crescute aici, atat prin usurinta cu care poate intra in organism, dar si datorita faptului ca reaplicam de cateva ori pe zi.

Una din marile probleme este dezinformarea, ceea ce nu este surprinzator, avand in vedere ca nu exista reglementari in aceasta privinta. Si cum ritmul, promovarea, publicitatea, tendintele, merg cu o viteza foarte mare datorita social media, multe amanunte din ceea ce conteaza pentru tine ca un consumator eco nu sunt verificate sau specificate. In acest caz, tu ai datoria sa incerci sa iti dai seama daca brandul respectiv vrea sa iti vanda un anume produs care este la moda atunci in functie de tendinte – fie ele bune sau nocive, iar apoi, sa afli parerea stiintifica a unor experti, oameni de stiinta. Evita parerea „specialistilor” de pe internet, a prietenilor sau mai rau a anumitor influenceri, vlogger, bloggeri, mai ales ca unii primesc bani pentru a face publicitate si evident, nu vor face afirmatii negative vizavi de produse.

Exista specialisti din domeniu care afirma ca cele mai periculoase si otravitoare ingrediente vin din natura, asta in contrast cu faptul ca se spune ca cele mai sigure ingrediente sunt cele naturale. Mai putin stiut de majoritatea este faptul ca se lucreaza foarte greu cu ingredientele naturale cand sunt de integrat in produse, iar eficacitatea lor si/ sau siguranta este incerta la final. In plus, calitatea poate varia de la un sezon la altul, de la conditiile meteorologice, anotimpuri, schimbarea solului; astfel, nu se pot garanta aceleasi rezultate de fiecare data. Asta nu inseamna ca ingredientele naturale nu sunt de buna calitate! Dimpotriva: ceaiul verde, aloe vera, turmericul sunt alegeri inspirate atat timp cat sunt folosite corect, doar asigura-te ca achizitionezi de la branduri care afirma clar ca au efectuat testarile clinice si/ sau cercetarile stiintifice le sustin produsele!

De asemenea, multe branduri fac pasi in directia ecologica, dar durabilitatea este complexa si orice metoda de obtinere a ingredientelor naturale, pe baza de plante, afecteaza schimbarile de clima. Agricultura este una din cele mai perturbatoare lucruri in privinta mediului inconjurator, iar acest lucru este unul cat se poate de real si cunoscut de toata lumea. Distruge biodiversitatea si contribuie la emisiile de dioxid de carbon. La aceasta se adauga si disponibilitatile terenurilor; populatia continua sa creasca, este nevoie de teren pentru sprijinirea populatiei, iar deficitul de teren devine o problema importanta.

Simplificat, nu prea are sens sa folosesti terenul in scopul producerii cosmeticelor naturale. Producand un ingredient sintetic in laborator, pune mai putina presiune in mediul inconjurator, ceea ce la o prima vedere ar fi mai bine privind per ansamblu, dar nu este natural!

Exista opinii care afirma ca pielea absoarbe 60% din ce pui pe ea si facand o gluma, nici nu ar trebui sa bei un pahar de rose: te masezi putin pe corp cu el si ai parte de cel mai natural zambet! 😊 Bineinteles ca cel putin bunul simt iti da de inteles ca acest lucru nu este adevarat, iar in privinta barierei pielii ea este foarte eficienta. Ea a fost creata intocmai pentru a nu permite lucrurilor sa patrunda in ea, astfel ca e nevoie de o multitudine de factori care sa contribuie la o penetrare sanatoasa, de la dimensiunea moleculei, la incarcatura si chimia machiajului si/ sau produsului. Si chiar daca un ingredient penetreaza pielea, nu inseamna ca si intra in fluxul sanguin si provoaca pagube.

Dintre tarile care ofera reglementari in privinta cosmeticelor, se pare ca SUA este cea mai putin stricta, cu toate ca este 100% ilegal pentru orice companie sa vanda produse despre care se stie ca sunt toxice sau otravitoare. Iar ideea ca sunt companii care produc lucruri pentru a te omori, nu este adevarata; in realitate, anumite zvonuri sunt scoase din context pentru a speria cumparatorul. Si multe din ingredientele mentionate in mass media nu mai sunt de multi ani folosite in anumite produse.

Asa ca, in momentul in care iti doresti sa adopti o parte din ceea ce numim frumusetea curata bazeaza-te pe o cercetare si o informare proactiva, din surse reale, sustinute de studii stiintifice si nu te speria de cat de natural te face un brand sa te simti!

beauty sfaturi stil de viata tendinte
Distribuie
Articolul precedent

Dopamina. Cum o gestionam pentru a nu ne controla viata?

Urmatorul articol

Prezentarile de moda, incotro?

Social Media
FacebookInstagramTwitter
Categorii
Moda sustenabila se concentreaza pe producerea hainelor si accesoriilor din moda prin metode cat mai prietenoase cu natura si cat mai durabile din punct de vedere ecologic;...
Fashion
A sta/ fi cu picioarele pe pamant cunoscut si ca grounding este o practica ce implica explorarea modalitatilor de conectare a pielii cu pamantul sau cu apa.
Splendida
Monden
Teoria Haosului - Se croieste nevazuta inchisoare din fractii dure Ne inconjoara cu invizibile gratii, ne ating si ne ard ...
Cultura
Recomandate
Revista Famost

Revista Famost februarie 2023

Vestimentatie

Noua garderoba cu mai putini bani

Media

Deea State si pasiunea sa pentru scris si literatura

Aplicatia Famost
Instagram
our #beautiful #first #month #cover in 2023 #janua our #beautiful #first #month #cover in 2023 #january with @mirela_novak #famostmag #magazine #interview #editorial #beautiful #pose #attitude #photography #vibrant #colour #green #succes #woman #fashion #fashiondesigner #innovation #entrepreneur #beauty #culture #lifestyle and you can #download it here : https://famost.ro/revista-famost-ianuarie-2023
it is all about #fashion in #january with our #bea it is all about #fashion in #january with our #beautiful #cover 2023 #famostmag #magazine #interview #editorial #beautiful #pose #attitude nice #words #photography #vibrant #succes #woman #moda #deisgner #fashiondesigner #innovation #entrepreneur #beauty #culture #lifestyle you can #download it here : https://famost.ro/revista-famost-ianuarie-2023
#beauty and #grace on our very #first #cover in 20 #beauty and #grace on our very #first #cover in 2023 with @mirela_novak #famostmag #magazine #interview #editorial #beautiful #pose #attitude #photography #vibrant #purple #colour #succes #woman #fashion #fashiondesigner #innovation #entrepreneur #beauty #culture #lifestyle and you can #download it here : https://famost.ro/revista-famost-ianuarie-2023
#red is the #colour of #january with our #beautifu #red is the #colour of #january with our #beautiful #cover 2023 with @mirela_novak #famostmag #magazine #interview #editorial #beautiful #pose #attitude nice #words #photography #vibrant #succes #woman #fashion #fashiondesigner #innovation #entrepreneur #beauty #culture #lifestyle and you can #download it here : https://famost.ro/revista-famost-ianuarie-2023
our #beautiful and #first #cover in 2023 with @mir our #beautiful and #first #cover in 2023 with @mirela_novak #famostmag #magazine #interview #editorial #beautiful #pose #attitude #photography #vibrant #red #succes #woman #fashion #fashiondesigner #innovation #entrepreneur #beauty #culture #lifestyle and you can #download it here : https://famost.ro/revista-famost-ianuarie-2023
LA MULTI ANI! www.famost.ro LA MULTI ANI!
www.famost.ro
Urmareste-ne!
Ti-ar mai putea placea
Cu siguranta veti gasi si in editia de noiembrie 2022 a revistei Famost articole utile din domeniile pe care le abordam, astfel ca, pana la urmatoarea intalnire, va transmitem cele mai bune ganduri si sa aveti parte de zile cat mai frumoase!
Revista Famost

Revista Famost noiembrie 2022

2 minute de citit
29 octombrie 2022

Revista Famost noiembrie 2022 a ajuns la numarul 104 si marcheaza sfarsitul de toamna al anului 2022, un an agitat si din nefericire dificil pentru multi dintre noi. Cu toate acestea, asa cum veti vedea si in aceasta editie, avem oameni care au o stare de spirit mereu pozitiva, care isi doresc mai mult de …

Revista Famost august 2020 este o editie frumoasa, luminoasa, cu invitati deosebiti, cu articole de sezon, informatii utile.
Revista Famost

Revista Famost august 2020

3 minute de citit
26 iulie 2020

Descarca GRATUIT revista AICI sau VIZUALIZEAZ-O dupa urmatorul alineat! Revista Famost august 2020 este o editie frumoasa, luminoasa, cu invitati deosebiti, cu articole de sezon, informatii utile. Ne bucuram sa ne reintalnim sanatosi, cu o stare de spirit buna, intr-o perioada in care, cel putin la noi, nimic nu pare sa se schimbe. Doar sa …

recomandari-parfumuri-2015-2016
Shopping

Parfumuri recomandate

1 minut de citit
10 decembrie 2015

Michael Kors Eau de Parfum in Glam – este suficient sa te dai cu acest parfum, pentru a te simti plina de farmec, prin intermediul notelor ademenitoare de jasmine si dulci de cassis. Unul dintre cele mai fermecatoare parfumuri avand note de bujori si piele (suede) in Jo Malone Peony & Blush Suede Cologne. Salvatore …

Copyright @ Famost 2023
Tendinte, moda, frumusete, evenimente, sanatate, stil de viata, editoriale
  • Fashion
  • Modelling
  • Monden
  • Splendida
  • Cultura
Tendinte, moda, frumusete, evenimente, sanatate, stil de viata, editoriale
  • Fashion
    • Accesorii
    • Brand
    • Tendinte&Stil
    • Vestimentatie
  • Splendida
    • Sanatate
    • Frumusete
    • Blog splendida
    • Sfaturi
  • Monden
    • Media
    • Stil de viata
    • Video
    • Evenimente
    • Shopping
  • Modelling
    • Supermodele
    • Despre modelling
    • Stiri modelling
  • Cultura
    • Coltul de carte
    • Scrisori
    • Bloguri bune
    • Destinatii
  • Revista Famost
Site-ul nostru contine cookies: Politica cookies
Accept!