• Fashion
    • Accesorii
    • Brand
    • Tendinte&Stil
    • Vestimentatie
  • Splendida
    • Sanatate
    • Frumusete
    • Blog splendida
    • Sfaturi
  • Modelling
    • Supermodele
    • Despre modelling
    • Stiri modelling
  • Monden
    • Media
    • Stil de viata
    • Video
    • Evenimente
    • Shopping
  • Cultura
    • Coltul de carte
    • Scrisori
    • Bloguri bune
    • Destinatii
  • Revista Famost
Tendinţe, modă, frumuseţe, evenimente, sănătate, stil de viaţă, editoriale
  • Fashion
    • Accesorii
    • Brand
    • Tendinte&Stil
    • Vestimentatie
  • Splendida
    • Sanatate
    • Frumusete
    • Blog splendida
    • Sfaturi
  • Modelling
    • Supermodele
    • Despre modelling
    • Stiri modelling
  • Monden
    • Media
    • Stil de viata
    • Video
    • Evenimente
    • Shopping
  • Cultura
    • Coltul de carte
    • Scrisori
    • Bloguri bune
    • Destinatii
  • Revista Famost
Tendinţe, modă, frumuseţe, evenimente, sănătate, stil de viaţă, editoriale
Tendinţe, modă, frumuseţe, evenimente, sănătate, stil de viaţă, editoriale
Stil de viata

Generaţia Alpha-caracteristici şi tendinţe

famost
19 octombrie 2023
3 minute de citit
Generaţia Alpha va avea parte de o educaţie online şi oflline încrezătoare şi performantă, dezvoltându-şi standarde mai ridicate în jurul reţelelor sociale şi a cumpărăturilor online.

Generaţia Alpha, care a ajuns în acest an la vârsta de 13 ani, îşi face încet încet simţită prezenţa, majoritatea fiind familiarizaţi cu stereotipurile generaţiei Z sau a Milenialilor. S-a auzit de această nouă generaţie din momentul în care Milenialii au început să dea naştere copiilor, 2010 fiind punct de reper. Este anul când a apărut primul iPad, când a luat naştere Instagramul şi când WhatsApp-ul a sărbătorit primul an. Generaţia Alpha se încheie în 2024.

Majoritatea au fost online chiar înainte să poată vorbi, fotografiile lor fiind deja postate pe reţelele sociale; ei nu concep o viaţă fără dispozitive inteligente şi fără conectivitate constantă. Specialiştii compară generaţia Alpha cu generaţia Z pe steroizi, în sensul că trăsăturile generaţiei Z vor continua, dar întreit; aceasta este generaţia mereu conectată, mereu pe modul ON. Nu e nimic neobişnuit să vezi bebeluşii generaţiei Alpha stând pe telefon şi uitându-se la poze şi videoclipuri. Aceasta este generaţia a cărei copilărie a fost definită de Covid şi părinţi Mileniali, cei din urmă lucrând în mare parte de acasă. Generaţia Alpha ar putea fi implicată mai puţin în sport şi în activităţi din natură.

Şi chiar dacă această generaţie petrece mult timp online, asta nu înseamnă ceva rău, chiar dacă percepţia generală este îndreptată în această direcţie. Ei, comparativ cu generaţiile anterioare, nu vor vedea digitalul că pe un mod de petrecere a timpului sau ca pe un viciu, ci ca pe o componentă a vieţii. Tehnologia va evolua şi va fi din ce în ce mai performantă, conceptele actuale care nu îşi au aplicabilitate deplină din cauza infrastructurii (cumpărături live, metaverse, experienţe de realitate mixtă) se vor dezvolta în continuare, ajutând copiii smartphone să pătrundă în acest univers digital.

Comparativ cu generaţiile precedente, generaţia Alpha va avea parte de o educaţie online şi oflline încrezătoare şi performantă, dezvoltându-şi în acelaşi timp alte standarde – mai ridicate, în jurul reţelelor sociale şi a cumpărăturilor online.

Dispozitivele digitale sunt a doua natură a generaţiei Alpha şi cu siguranţă toţi se vor simţi cel puţin ciudat dacă nu vor avea acces. Toţi sunt activi fie pe TikTok, Instagram sau Facebook şi fiecare este influenţat/ afectat de reţelele sociale; mulţi dintre ei se bazează ca imagine pe ceea ce oferă mediul online. Şi cu toate că mulţi “strălucesc” în mediul online, diverse studii au arătat că reţelele sociale dăunează sănătăţii mintale a adolescenţilor, generaţia Z şi Alpha având o sănătate mintală mai proastă mai ales în perioada post Covid.

Partea bună este aceea că în rândul Milenialilor s-au popularizat abordările conştiente cu privire la creşterea copiilor într-un mod conştient şi blând. Generaţia Alpha va vedea rezultatele, cu speranţa că tot mai mulţi vor putea şi vor fi capabili să îşi eticheteze şi gestioneze emoţiile, să vorbească despre speranţele şi fricile lor. În privinţa stilului, a modului lor de a fi, este greu de formulat o opinie general valabilă; semnele arată că ei vor creşte sub spectrul schimbărilor climatice şi a diverselor crize politice.

Până atunci, vor continua umorul generaţiei Z, estetica întâmplătoare, memele dezechilibrate – ca mecanisme de adaptare pentru a găsi speranţă. Generaţia Alpha va păşi într-o lume terifiantă şi incitantă în acelaşi timp, fiind foarte interesant cum vor reacţiona, cum vor face faţă şi cum vor depăşi momentul.

Cultura tinerilor de astăzi este fascinantă în ansamblul ei, pentru că ea conţine elemente la care mulţi dintre noi ne raportăm şi aspirăm. Deschiderea la minte, îndrăzneala, nemulţumirea, curiozitatea, inocenţa sunt valori care s-au regăsit în toate generaţiile şi va fi interesant ce ne va arăta timpul în privinţa modului în care toate acestea vor fi abordate.

Cum identifici generaţia Alpha

  • Nu îi vei identifica pentru că vor fi în camera lor, petrecându-şi timpul cu prietenii din realitatea virtuală;
  • Simtul lor va fi unul suprarealist, uşor deranjaţi de umor, ei crescând cu cultura memelor necruţătoare;
  • Vocabularul lor va avea cuvinte uzuale ca “limite” şi “îngrijirea de sine“, dat fiind faptul că au crescut cu ele şi le-au adoptat de la părinţii Mileniali;
  • Tehnologia va fi o parte a corpului lor şi când ştiinţa se va dezvolta, acest lucru va fi diferit/ personalizat de la o persoană la alta;
  • Sunt mari şanse din punct de vedere logic să adopte stilul subţire al sprâncenelor care caracterizează anii 2000.
media tendinte
Distribuie
Articolul precedent

Hannibalissimo 35 by Hannibal Laguna

Următorul articol

Tulburările de alimentaţie

Social Media
FacebookInstagramTwitter
Categorii
Pentru a ţi se potrivi perfect culoarea galben trebuie să iei în calcul este pielii tale, dar trebuie şi să ţii cont de personalitatea ta şi stilul vestimentar.
Fashion
Venus Legacy este o procedură relaxantă, non-invazivă ce oferă ca senzaţie căldură pe zona pe care se lucrează, iar numărul de şedinţe necesare diferă în funcţie de obiectivele individuale ale fiecărei persoane.
Splendida
Monden
Hotelul Privo are două tipuri de saună, un Jacuzzi, zonă de fitness, o terasă cu panoramă asupra orașului Târgu Mureș şi o curte care este monument istoric de grad A.
Cultura
Ti-ar mai putea plăcea
Niccolò Pasqualetti, este Guest Designer la Pitti Uomo 108 ce are loc la Florența - Fortezza da Basso, în perioada 17‑20 iunie 2025.
Vestimentatie

Niccolò Pasqualetti, Guest Designer la Pitti Uomo 108

3 minute de citit
13 mai 2025

Născut în 1994, Niccolò Pasqualetti s-a format la Iuav în Veneția, în Belgia și la casa de modă The Row din New York. În Londra a obținut o diplomă de master în îmbrăcăminte pentru femei la Central Saint Martins, în Paris a lucrat în biroul de stil Loewe.

Experiența cu realitatea virtuală (VR) creează un mediu protejat, unde lumea exterioară dispare temporar. Fără notificări, fără întreruperi, rămâi doar tu cu respirația ta.
Media

De la dezvățare la realitatea virtuală (VR) cu Răzvan Vâlceanu

3 minute de citit
12 mai 2025

Tehnologia devine un aliat neașteptat în căutarea echilibrului interior, iar aplicațiile moderne de meditație transformă modul în care ne raportăm la starea de bine.

Colecțiile Post Archive Faction sunt disponibile în 75 de magazine din întreaga lume, inclusiv Dover Street Market, SSENSE, H.Lorenzo, GR8, precum și pe site-ul postarchivefaction.com și la magazinul emblematic din Seul.
Media

Post Archive Faction-Guest Designer la Pitti Immagine Uomo 108

2 minute de citit
9 mai 2025

Fondat în 2018 de către Dongjoon Lim și Sookyo Jeong, Post Archive Faction își exprimă viziunea prin estomparea limitelor convențiilor contemporane de design: deconstruiește și recompune articole de îmbrăcăminte și obiecte pentru a explora noi dimensiuni ale creativității umane.

Copyright @ Famost 2024
Tendinţe, modă, frumuseţe, evenimente, sănătate, stil de viaţă, editoriale
  • Fashion
  • Modelling
  • Monden
  • Splendida
  • Cultura
Tendinţe, modă, frumuseţe, evenimente, sănătate, stil de viaţă, editoriale
  • Fashion
    • Accesorii
    • Brand
    • Tendinte&Stil
    • Vestimentatie
  • Splendida
    • Sanatate
    • Frumusete
    • Blog splendida
    • Sfaturi
  • Modelling
    • Supermodele
    • Despre modelling
    • Stiri modelling
  • Monden
    • Media
    • Stil de viata
    • Video
    • Evenimente
    • Shopping
  • Cultura
    • Coltul de carte
    • Scrisori
    • Bloguri bune
    • Destinatii
  • Revista Famost
Site-ul nostru contine cookies: Politica cookies
Accept!