Bun găsit, Paul Ardeleanu! Ne bucurăm să ne oferi sfaturi din experienţa ta profesională! Cine eşti tu, în afara informaţiilor pe care le găsim pe Internet despre el?
- Sunt antreprenor şi am fondat 2 companii: Marketing Deck (Agenţie de Online Marketing Premiată) şi Algoritm (Curs complet de Social Media Marketing);
- Sunt soţ a unei minunate moldovence (de peste Prut) pe nume Elena;
- Sunt tată a doi copii (o fetiţă de 8 ani şi un băieţel de 4 ani);
- Sunt marketer şi îmi place să gândesc sistemic abordarea pentru a avea cele mai bune rezultate din promovare în cel mai scurt timp, cu cel mai mic consum de resurse;
- Sunt trainer şi creez experienţe de învăţare;
- Sunt autor a două cărţi: Ghidul Afacerilor Online şi Prezintă cu Impact;
- Sunt învăţăcel şi caut să mă educ constant (cărţi, podcast-uri, cursuri, mentori);
- Sunt fost-maratonist (cu 3 maratoane şi 52 de semi-maratoane);
- Sunt fost-gamer (cu vreo 9 ani de jucat Starcraft, Counter Strike, Diablo 2, Heroes 3 şi altele);
- Sunt fost-voluntar (am fost timp de 5 ani ambasador al primului centru pentru copii supradotaţi). Şi acum dăruiesc, dar mai mult din bani şi mai puţin din timp.
Cum şi când şi-a găsit “de ce-ul” profesional Paul Ardeleanu?
În funcţie de traiectoria aleasă profesional, au fost mai multe momente în care mi-am găsit “de ce-ul”.
Primul moment a fost când am participat la un concurs de Public Speaking, în limba engleză. Aveam 16 ani în momentul respectiv.
Motivul pentru care am ales să particip a fost ca să-mi înving teama de a vorbi în public.
M-am antrenat zi de zi pentru acel concurs timp de aproape o lună, iar rezultatul a fost unul peste aşteptările mele. Am câştigat la prima etapă, cea pe şcoală, locul 1 şi favoritul publicului. La etapa pe judeţ, am câştigat din nou locul 1 şi favoritul publicului. La etapa pe ţară, am luat locul 2.
Acest concurs pentru a mine a fost un zvâc foarte puternic de încredere pentru a continua mai departe pe direcţia de public speaking. Am participat ulterior la un club de practică pentru public speaking. Apoi am început să ţin cursuri şi coaching pentru public speaking. Şi aşa s-a născut primul “de ce”, respectiv să sprijin pe alţi oameni să învingă teama de public speaking, aşa cum am reuşit şi eu.
Când a făcut Paul Ardeleanu trecerea de la public speaking la agenţia Marketing Deck?
După ce avusesem un training intern de public speaking la top managementul dintr-o companie, owner-ul m-a tras deoparte şi m-a întrebat:
– Paul, tu cum îţi promovezi seminariile tale?
Eu i-am spus foarte direct:
– Prin postări pe Facebook şi reclame tot pe Facebook.
– Poţi să faci asta şi pentru noi? Avem un eveniment peste o săptămână şi nu s-a înscris nimeni până acum. Nu ştim ce să facem cu el … dacă să-l anulăm.
Chiar în acel moment am stat cu manager-ul lor de marketing şi în decurs de mai puţin de o oră am creat o campanie pe Facebook Ads pentru a atrage înscrieri la evenimente. La o săptămână distanţă au avut peste 100 de persoane care au participant la acel eveniment.
Ulterior, am început să lucrăm pe zona de marketing şi ei au devenit primul client al agenţiei mele. La scurt timp a venit şi al doilea, iar când am avut al treilea client, veniturile agenţiei au depăşit veniturile din training. Aşa că mi-a fost uşor să pivotez dintr-un business în celălalt.
În zona de marketing este cel de-al doilea “de ce” al meu, respectiv să pot aduce rezultate reale pentru afacerile pentru care lucrez.
Cum îşi defineşte Paul Ardeleanu succesul profesional?
Ascultam acum ceva timp o reclamă care spunea aşa: “Bărbatul de succes este cel care construieşte o afacere puternică în timp ce îşi duce în fiecare zi fetiţa la şcoală”. Nu ştiu cât de puternică este agenţia pe care am construit-o, cu toate că de la an la an devine mai mare, dar ştiu sigur că în fiecare zi îmi duc fetiţa la şcoală.

Crezi în succesul construit etapa cu etapă? Sau există noroc, oportunităţi în afaceri?
Cred că există un pic din toate. Faptul că eu am putut să construiesc o agenţie de marketing online cunoscută se datorează şi contextului, a fost şi ambiţia, au fost şi abilităţile.
Contextul
În 2017 când am început eu, se ştia mult mai puţin despre online marketing decât acum şi antreprenorii aveau nevoie doar de cineva de încredere cu care să lucreze. Totodată, erau mai puţini care făceau online şi atunci era mai uşor să poţi aduce rezultate rapid. Acum piaţa este mult mai competitivă şi necesită abilităţi mai avansate pentru a aduce aceleaşi rezultate.
Ambiţia
În tot ce am intrat de-a lungul anilor mi-am dorit să fac performanţă. Asta înseamnă că am depus mai multe ore şi învăţat mai mult ca să pot realiza ceea ce mi-am propus.
Abilităţile
Înainte să fac marketing online pentru alţii, am făcut timp de 5 ani marketing online pentru mine şi cursurile mele de public speaking. Ştiam deja ce ar trebui făcut. Nu am experimentat pe banii altora, ci pe banii mei.
Ne poţi detalia serviciile pe care le oferă agenţia ta de marketing digital?
Noi oferim 3 mari servicii.
- Social Media Management. Creăm conţinut organic pe conturile de Social Media (Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn, Youtube) ale clienţilor noştri. Acest conţinut are ca scop să obţină cât mai multă expunere organică din platforme şi să genereze încredere în clientul nostru.
- Meta Ads & TikTok Ads. Prin campaniile plătite pe Meta (Facebook şi Instagram) şi TikTok obţinem fie lead-uri calificate, fie direct vânzări (pentru magazinele online). Desigur, scopul este să obţinem lead-uri sau vânzări profitabile şi de aceea măsurăm constant indicatorii cheie: nr. lead-uri, cost/ lead, cost/ achiziţie, ROAS.
- Google Ads. Prin campaniile plătite pe Google sau Youtube căutăm să aducem trafic relevant din motoarele de căutare, care să convertească în site (fie că lead, fie ca o achiziţie).
Prin aceste trei servicii am reuşit să lucrăm cu peste 50 de clienţi, iar cel mai mare dintre ei activează în 10 ţări diferite, iar noi suntem cei cu care investesc tot bugetul de reclame (acesta fiind la peste 100.000 euro/ lună).
Cum arată echipa cu care lucrează Paul Ardeleanu?
Suntem o echipă de 10 persoane, majoritatea fiind de la facultatea de marketing de la ASE, ca şi mine.
Cei mai mulţi dintre ei au venit în stagiul nostru de practică iar pe cei mai buni i-am recrutat. Aşa a fost şi primul coleg, Cătălin, care gestionează o echipă de 4 persoane şi peste 20 de clienţi, cât şi ultimii colegi.
Personal, sunt foarte încântat de echipa pe care o am.
Social Media ne poate schimba viaţa? Doar în bine? Multă lume scrolează toată ziua, fără prea multe rezultate. Cum putem folosi aceste reţele de socializare în beneficiul nostru?
Într-un mod simplu: să fim creatori, nu consumatori.
Social Media poate să captureze mare parte din viaţa noastră dacă doar scrolăm. În schimb, dacă începem să construim conţinut, avem şansa ca alte persoane să ne urmărească şi să îşi dorească ulterior să cumpere de la noi, dacă avem o afacere.
- A fi creator de conţinut ne ajută.
- A fi doar consumator poate să fie dăunător pe termen lung.