Despre tiroida si beneficiile unei alimentatii naturale

Despre tiroida se pot spune multe lucruri, milioane de femei din intreaga lume confruntandu-se cu stari de oboseala, crestere in greutate, piele uscata, caderea parului si stare de spirit scazuta.

Despre tiroida se pot spune multe lucruri, milioane de femei din intreaga lume confruntandu-se cu stari de oboseala, crestere in greutate, piele uscata, caderea parului si stare de spirit scazuta si din nefericire, aproape 60% dintre ele nu stiu ca acestea sunt consecinte ale glandei tiroide lente. Mai mult decat atat, majoritatea oamenilor traiesc toata viata negandindu-se niciodata la tiroida. Doar ca, glanda tiroida este centrul corpului tau, ea ajutand la reglarea energiei si arderea grasimilor prin producerea hormonului tiroidian. Iar daca tiroida nu produce o cantitate suficienta din acest hormon, energia si metabolismul slabesc, orice incetineste; e ca si cum corpul tau si-a pierdut scanteia.

In cazul unui numar mare de oameni, cea mai frecventa cauza a incetinirii tiroidei este o afectiune autoimuna in care anticorpi – torpile microscopice care ataca virusi si alti invadatori straini, iti ataca in mod gresit propria tiroida. Despre tiroida se stie ca aproximativ 90% dintre problemele aparute, au inceput cu atacurile autoimune, iar cauza principala se pare ca este in alimentatie.

Proteinele animale

Acestea se gasesc in unt, lapte, oua, carne procesata si se pare ca astfel de alimente provoaca inflamatii pe scara larga in tot corpul, supraexcitand sistemul imunitar si crescand probabilitatea ca proprii anticorpi sa atace tiroida. Mancarurile sunt pline de proteine care pot fi confundate cu virusi, ducand la crearea anticorpilor de catre sistemul imunitar. Aceiasi anticorpi ajung la tiroida si interfereaza cu capacitatea ei de a face hormoni tiroidiani. Oamenii de stiinta din cadrul University of Edinburgh au facut legaturi numeroase intre grasimi animale, unt, lapte oua si niveluri ridicate de inflamatie si atacuri ale anticoprilor asupra tiroidei in sange.

Despre tiroida se stie ca exista o modalitate usoara de a se vindeca si de a opri astfel de probleme in viitor si aceasta este aceea de a incerca sa consumi in mare parte – daca nu in intregime – doar mancaruri pe baza de plante. O alimentatie completa pe baza de plante scade inflamatia cu aproape 50 de procente, calmand sistemul imunitar, ceea ce inseamna o incetare a atacului asupra tiroidei. Un alt studiu de la Oxford, desfasurat pe o perioada indelungata de timp, arata ca persoanele care urmeaza o dieta semi vegetala au sanse cu 50% mai scazute sa dezvolte probleme tiroidine si o glanda tiroida lenta, comparativ cu omnivorii.

Mai mult, chiar si cei care nu au tiroida lenta slabesc urmand aceasta alimentatie, neexistand practic nicio alta alimentatie care sa fie mai eficienta daca vrei sa scapi de cateva kilograme. Studiile au aratat ca cei care consuma o alimentatie bazata in mod preponderent pe plante, se simt bine atat fizic cat si mental, secretul aici fiind calitatea mancarii si nu cantitatea. O astfel de alimentatie nu te lasa infometat.

Alimentatia pe baza de plante opreste asimilarea kilogramelor, femeile vazand o scadere semnificativa inca din prima saptamana. Iar partea cea mai buna aici este aceea ca avand o alimentatie corespunzatoare, vei putea renunta treptat la medicamente.
Pe langa slabit, scade si colesterolul si presiunea sangelui, vei avea parte de mai putine dureri de cap, iar starea de spirit va fi de departe mult mai buna. Este singura alimentatie despre care s-a dovedit ca inverseaza bolile de inima.

Poti reduce problemele aparute la tiroida si ti-o poti gestiona, controland in primul rand alimentatia, care poate aduce nutrienti buni pentru vindecarea glandelor. O astfel de alimentatie trebuie construita in jurul legumelor, fructelor, cerealelor integrale si a fasolei. Aceste alimente sunt bogate in fibre, ceea ce ajuta la usurarea inflamatiei si fiind sarace in grasimi, este incurajat organismul sa consume grasimea stocata drept combustibil.

In ziua de astazi, ne putem bucura de o mare variate de mancare, fiind indicate vegetale cat mai colorate, pentru ca tiroida sa beneficieze de cat mai multi antioxidanti care sa o ajute in refacere. Frunzele verzi ofera calciu, fier si proteine care te ajuta sa ramai plin de energie. Fasolea, lintea, mazarea, orezul, porumbul, ovazul, meiul, graul, sunt alte “vedete” ale alimentatiei care contin proteine si nutrienti esentiali. In mod particular, daca iti plac pastele albe, combina-le cu multe vegetale!

Intre mese, mergi pe fructe si incearca si aici sa mananci o varietate cat mai mare! Iar o buna solutie este aceea de a-ti cumpara de fiecare data alta fructe cand faci cumparaturile! In plus, nu trebuie sa iti faci griji cate mananci, pentru ca organismul iti va da semnale ca esti plin, pofta de mancare controland acest lucru pentru tine.

Partea cea mai interesanta aici este ca daca te vei invata cu acest mod de mancare bazata pe vegetale si vei manca o diversitate cat mai mare si mai colorata, nu vei simti lipsa lactatelor, oualelor, alimentelor grase sau a carnii.

Despre tiroida se stie ca aproximativ 90% dintre problemele aparute, au inceput cu atacurile autoimune, iar cauza principala se pare ca este in alimentatie.

Ce ar mai trebui sa stii despre tiroida

Verifica etichetele! Bisfenol A sau BPA este un compus care se gaseste in recipientele unde exista mancare preparata si se pare ca are legatura cu o tiroida lenta si cresterea in greutate, conform unui studiu apartinand Universitatii din New York. Pentru a minimiza o astfel de expunere, trebuie sa eviti o astfel de mancare sau combina aceste conserve cu vegetale proaspete! Cartonul, sticla sau plasticul sunt mai sigure din acest punct de vedere si de asemenea, poti verifica eticheta anumitor produse cumparate, unele specificand ca nu contin BFA.

Mergi pe organic!

Atat cat iti permiti, dar e bine sa ai in vedere acest lucru, expunerea spre toxine fiind mult mai redusa. Cercetatorii de la University of Michigan au constatat ca toxinele impiedica capacitatea tiroidei de a produce hormonii de ardere a grasimilor cu 10 procente, doar ca nu este necesar sa mergi pe organic in orice privinta. Alege organic dintre mere, telina, cirese, struguri, varza, nectarine, piersici, pere, cartofi, spanac, capsuni, rosii, acestea continand cea mai mare cantitate de pesticide. Poti sari peste vegetale ca sparanghel, broccoli, conopida, vinete, pepeni, ciuperci, ananas, ceapa.

Adauga iod!

Acest mineral este necesar glandei tiroide sa produca hormoni tiroidieni, dar nu se gaseste de multe ori in cantitati suficiente. Vegetalele de mare sunt recomandabile si poti gasi in mediul online destule retete care sa aiba ca ingrediente si astfel de plante, asta daca ai o problema cu consumul lor. Important este sa iti asiguri cantitati suficiente de iod in corp.

Incearca un tratament SPA acasa!

Despre tiroida trebuie sa stii ca are nevoie de magneziu si seleniu – necesare sa vindece tiroida, ce sunt epuizate in timpul stresului, iar dupa ani de stres, femeile nu mai au cantitati suficiente pentru a vindeca acesta importanta glanda. Pentru a gestiona stresul, consuma alimente care contin magneziu si seleniu si ia in calcul si periajul uscat! Un ritual inainte de dus, reduce stresul cu aproape 45 de procente pentru 8 ore! Foloseste o perie uscata din cap pana in picioare si mergi cu ea pe toate partile corpului prin intermediul unor miscari blande!