Tu ca brand. Ce ar trebui sa faci?

Tu ca brand pare a fi ceva usor de realizat si asta datorita faptului ca nu a fost niciodata mai facil ca acum de a gasi ceva sau pe cineva online, lucru extrem de util.

Tu ca brand pare a fi ceva usor de realizat si asta datorita faptului ca nu a fost niciodata mai facil ca acum de a gasi ceva sau pe cineva online, lucru extrem de util. De ce conteaza acest lucru? Marile companii se folosesc de retelele sociale pentru a-si face o idee despre viitorii angajati, asa ca, este foarte important ceea ce lasi la „vedere”. Este important ca ceea ce postezi si arati, sa existe pe canalul corect, prezenta ta pe internet trebuind sa fie una adecvata.

Ai trimis CV-ul, este programata ziua in care vei sustine interviul, doar ca trebuie sa fii constienta ca angajatorul tau are deja o opinie formata in privinta ta, daca a gasit informatii despre tine pe internet. Si trebuie sa fii sigura ca ceea ce gasesc, ii multumesc. In functie de locul de munca, este importanta si platforma pe care te afli si cum te prezinti, mai ales daca este un loc de munca ce implica intr-o anumita masura comunicarea.

Prezenta ta pe internet, tu ca brand – daca tii la imaginea ta si iti doresti un loc de munca serios, trebuie sa reflecte ceea ce este relevant pentru activitatea ta profesionala si sa fie in acord cu ce cauta angajatorii. Ai putea sa iti conturezi imaginea despre tine si ceea ce este „la vedere”, doar tastandu-ti numele pe Google si vazand ce iti apare. In functie de acest lucru, mai poti lucra la schimbarea in bine a imaginii tale.

In mod normal, fiecare platforma sociala cunoscuta isi are rolul sau. Instagram este pentru fotografii, Facebook pentru prieteni, Twitter pentru stiri si meme-uri, chiar daca fiecare dintre acestea incearca sa castige tot mai mult atentia prin diversificarea si imbunatatirea serviciilor. Doar ca, atunci cand vrei sa faci un pas mai mare in cariera ta profesionala, trebuie sa te asiguri ca totul este in acord cu tine, cu ceea ce faci si reprezinti.

Cand vorbim de anumite locuri de munca sau pur si simplu de locuri unde se cere creativitate, esti incurajata sa ai opinii si se spera ca acestea sa fie cat mai interesante si relevante. Doar ca, mai ales in aceste situatii, trebuie o mare atentie din partea ta in privinta opiniilor, in privinta limbajului folosit si a diverselor afilieri. Iar daca nu esti multumita de ceea ce ai postat sau ce este la vedere in privinta ta, le poti sterge fara nicio problema, inainte de a incepe sa-ti cauti un loc de munca. Trebuie sa fii constienta de faptul ca in zilele de astazi, angajatorii fac cercetari pe retele sociale, fie ca unele sunt mai superficiale sau altele minutioase.

Trebuie sa vezi daca opiniile exprimate de tine nu se duc intr-un extremitate care nu este cea mai potrivita, mai ales ca este dificil cateodata in a te opri sa-ti exprimi opinia. Doar ca, exista o anumita limita intre profesionist si adecvat, pe care trebuie sa o identifici si sa o respecti. Un lucru de care trebuie sa fii constienta cand postezi sau cand faci o reevaluare a ceea ce ai postat, este acela de a evita opiniile negative sau care duc in aceasta directie; niciun recrutor nu isi doreste sa angajeze pe cineva care emana vibratii negative.

Daca vrei sa te pliezi si mai bine pe locul de munca dorit, trebuie sa fii cu totul de acolo. Daca la locul de munca dorit se imbraca intr-un anumit mod cei ce lucreaza – smart casual – la fel trebuie sa ai si tu fotografia pe Linkedln. Pe langa faptul ca vei parea candidatul ideal, vei fi acea persoana care isi prezinta munca in cea mai buna lumina posibila. Tu ca brand esti pus intr-o lumina buna din orice punct de vedere, de la impartasirea proiectelor cu care lucrezi, pana la conectarea cu oamenii potriviti. Candidatul ideal ar trebui sa fie autentic, profesionist si activ pe retelele sociale, atat cu imaginea cu care se prezinta, cat si pentru compania respectiva. Daca ai o pagina profesionala, tu ca brand trebuie sa te prezinti ca fiind o persoana activa! Si in acest caz, trebuie sa ai si un numar decent de persoane ca prieteni sau cu care esti in contact; pe de alta parte, daca nu ai multi prieteni, iarasi poti ridica semne de intrebare.

De asemenea, cand realizezi un proiect sau esti implicat in ceva anume, tu ca brand trebuie sa fii sigur ca acest lucru este vizibil in social media, pentru a arata ca esti o persona implicata si proactiva. Si orice ai face in timpul liber, fie ca practici un sport sau mergi in vacanta in anumite locuri exotice, poti arata faptul ca esti o persoana determinata, activa, dornica de experiente noi si care poate straluci in orice ipostaza.

In medii sanatoase, angajatorii incurajeaza candidatii sa fie prezenti digital, sa ii stie bine conectati sociali si faptul ca inteleg fiecare canal social in parte. Platformele online sunt esentiale daca doresti sa arati cat de angajat esti in ceea ce faci. A scrie sau a posta despre anumite tendinte din domeniu, ce se intampla in domeniul tau, arata un interes real.

Un alt mic secret este acela de a adopta anumite obiceiuri sau politici specifice companiei la care lucrezi sau la care iti doresti sa lucrezi. Daca printre prieteni ai mai multe persoane care lucreaza in cadrul companiei la care ai aplicat si aveti puncte comune sau aveti discutii care se integreaza in obiectul activitatii, acest lucru este iarasi un avantaj mai mare si un plus pentru tine. Conform expertilor, de exemplu, profilul perfect pe Instagram este acela in care se imbina viata personala cu realizarile impresionante ale carierei. Si este mult mai bine pentru un angajator ca atunci cand analizeaza CV-ul, acesta sa fie completat de imaginea personala; iar a avea conturi separate – unul profesional si altul personal, poate lasa o impresie ciudata …

Iar daca de exemplu, iti place sa faci anumite lucruri pe care le afisezi prin fotografii si comentarii si iti depui CV-ul pentru un loc de munca care nu are cu nimic de a face cu aceste lucruri, ai pornit deja cu stangul. Ar insemna sa faci ceva ce nu iti doresti cu adevarat, ar insemna sa nu fii tu insuti, ceea ce nu este de dorit nici pentru tine si nici pentru angajator.