Fii eficienta oricand, indiferent cum ai fost tu din punct de vedere al productivitatii pe perioada pandemiei sau inainte de aceasta! Conform statisticilor, angajatii au fost mult mai fericiti in 2020 comparativ cu 2019, doar ca mai epuizati. Vinovatul este faptul ca viata personala si locul de munca s-au intrepatruns, nu a mai existat o linie distincta intre ele, iar lista sarcinilor a crescut de ambele parti. Iar lucratul de acasa, chiar daca dureaza mai putin ca timp, are o productivitate scazuta, conform unui studiu recent apartinand Universitatii din California de Sud.
Iar pentru a preveni lucrurile pe minus si pe care nu ni le dorim, trebuie inainte de toate sa identificam factorii perturbatori, iar pentru asta avem nevoie de constiinta de sine. Trebuie sa ne gandim cum ducem la capat o sarcina, nu doar sa o vedem indeplinita! Vrei sa fii eficienta? Iata in continuare 3 metode care iti pot fi de folos pentru …
Pierzi concentrarea
Metoda Pomodorre in care iti setezi cronomentrul sa faci 25 de minute de efort, urmat de altele 5 in care faci pauza.
In momentul in care esti blocat in timp ce faci ceva, in timp ce creezi ceva, daca esti blocat, ai tendinta sa intri repede pe social media sau sa vorbesti banalitati cu un coleg, doar pentru a trece de aceasta perioada. Daca aplici aceasta metoda, stii ca ai de lucru pana la sfarsitul minutului 25, dupa care vei avea pauza asteptata; iar acest lucru te va ajuta sa te concentrezi pe ceea ce ai de facut si nu vei cadea prada tentatiilor.
Amani prea mult
Faci acest lucru, deoarece sarcina respectiva te copleseste; poate este prea mare! De aceea, cel mai bine este sa o imparti in sarcini/ etape/ bucati mai mici.
Ai doar dezordine in casa si te sperie sa faci curatenie pentru ca e prea mult? Acorda-ti astazi 10 minute pentru anumite rafturi, iar maine 15 minute pentru o parte din dulap. Atat! Nici mai mult nici mai putin! Continua in acest mod si in zilele urmatoare vei fii eficienta reusind sa ai parte de ordine in cel mai lejer mod!
Nu duci sarcinile la sfarsit
Creeaza-ti pe o foaie trei coloane, in varful carora scrii: de facut | facand | facut. Scrie sarcinile sau cate o sarcina pe o hartiuta si plaseaza-o in prima coloana – de facut; apoi, mut-o pe masura ce avansezi, pana cand duci totul la bun sfarsit.
De regula, avem multe de facut in timpul zilei, lista fiind una masiva, sarcinile crescand pe masura ce trece timpul; iar aceasta situatie devine coplesitoare. Mutand sarcinile pe categorii, planificandu-le inteligent si solutionandu-le pe etape, vei vedea ca faci progrese reale, ceea ce te va motiva si mai mult, si vei termina sarcinile inainte de a incepe ceva nou.