• Fashion
    • Accesorii
    • Brand
    • Tendinte&Stil
    • Vestimentatie
  • Splendida
    • Sanatate
    • Frumusete
    • Blog splendida
    • Sfaturi
  • Modelling
    • Supermodele
    • Despre modelling
    • Stiri modelling
  • Monden
    • Media
    • Stil de viata
    • Video
    • Evenimente
    • Shopping
  • Cultura
    • Coltul de carte
    • Scrisori
    • Bloguri bune
    • Destinatii
  • Revista Famost
Tendinţe, moda, frumuseţe, evenimente, sănătate, stil de viaţă, editoriale
  • Fashion
    • Accesorii
    • Brand
    • Tendinte&Stil
    • Vestimentatie
  • Splendida
    • Sanatate
    • Frumusete
    • Blog splendida
    • Sfaturi
  • Modelling
    • Supermodele
    • Despre modelling
    • Stiri modelling
  • Monden
    • Media
    • Stil de viata
    • Video
    • Evenimente
    • Shopping
  • Cultura
    • Coltul de carte
    • Scrisori
    • Bloguri bune
    • Destinatii
  • Revista Famost
Tendinţe, moda, frumuseţe, evenimente, sănătate, stil de viaţă, editoriale
Tendinţe, moda, frumuseţe, evenimente, sănătate, stil de viaţă, editoriale
Vestimentatie

Little Black Dress cu Silvia Dragomir

famost
10 ianuarie 2023
4 minute de citit
Little Black Dress a fost un succes imens si o dovada este faptul ca vorbim exact despre ea, un succes datorat simplitatii si versatilitatii.

Little Black Dress – must have sau nu? Must have pentru ca asa ni se repeta in tot ce tine de moda – publicatii, internet, tv unde aprecierile pentru rochia neagra sunt doar superlative, de multe ori excesive.
Must have pentru ca revista Vogue definea in 1926 ultima creatie a domnisoarei Coco Chanel “rochia pe care orice femeie va dori sa o aiba” – cu referire la piesa care sfida toate regulile de pana atunci: era o rochie neagra, fara talie definita, dintr-un material necunoscut.

Sfidand conventiile rigide ale modei care admiteau negru doar ca si culoare de doliu, Mademoiselle introduce rochia ca si piesa casual, punand totodata bazele minimalismului prin sobrietatea eleganta atat de apreciata in Great Depression.

Ce a inceput Chanel va continua industria filmului prin, de exemplu, Breakfast at Tiffany`s, unde rochia creata de Givenchy si purtata de Audrey Hepburn continua sa fie de referinta, sau Belle du Jour, o cumintenia pamantului creata de Yves Saint Laurent si purtata de Catherine Deneuve, aducand astfel rochia neagra la indemana tuturor femeilor.

Ca Little Black Dress a fost un succes imens nu mai are rost sa spun – dovada faptul ca vorbim exact despre ea, un succes datorat simplitatii si versatilitatii: o banala rochie cocktail care putea fi purtata oricand fara rezerve gratie liniei si culorii.

In timp, rochia neagra Chanel, cu croiala “cumpatata” a decolteului decent rotund in fata si a senzualului decolteu in spate, a devenit un fel de piatra de incercare pentru stilisti care se straduiau, fiecare in stilul sau, sa o recreeze, reinterpreteze, restilizeze si alte “re”.

Asa ajungem mai aproape de zilele noastre cand rochia – intrata deja in dictionarele modei ca little black dress (LBD) – este deja o piesa statement care poate fi orice: de la celebra revenge dress a printesei Diana la cea cu ace de siguranta (vorba vine …) purtata de Elizabeth Hurley in 1994 la premiera filmului Patru Nunti si o Inmormantare, cea bandage marca Herve Leger imbracata de Cindy Crawford in `98 sau o simpla rochie mini in genul Jennifer Aniston.

Pastrandu-si titulatura de Little Black Dress dar schimbandu-si total aspectul, rochia a fost impusa incet, incet ca un must have universal valabil, panaceul tuturor situatiilor neprevazute, al zilelor cand stai in fata sifonierului si nu stii ce sa pui pe tine, al evenimentelor triste sau fericite – tot.

Ascensiunea si mentinerea pe firmament a Little Black Dress se datoreaza in mare parte canalelor de socializare care prin nume (celebre) ale modei, muzicii, filmului sau doar influencers lanseaza, pun pe piedestal sau arunca in uitare piese, trends, accesorii.

Si asa ajungem din nou la acel LBD – un must have. Sau LBD – un must have?

Rochia in sine poate fi o simpla shift, o bodycon sexy, o gratioasa dark princess sau clasic eleganta (fiecare intelege ce vrea) – ceva de purtat ziua, ori seara, ori non stop, o capodopera de stil sau o splendida no name.

In teorie, ca toate celelalte piese vestimentare din garderoba oricarei femei, LBD trebuie sa indeplineasca anumite conditii – diferite pentru fiecare persoana – confort si nimic altceva pentru una, eleganta si discretie pentru alta, “agitatie vizuala” pentru o drama queen, comoditate & chic pentru o tipa boho, etc.
Orbite de atata propaganda si lasandu-se duse de valul marketingului si picatura chinezeasca “must have”, femeile trec cu vederea esentialul: o rochie, fie ea chiar si celebra Little Black Dress, trebuie sa te bucure. Nu doar sa iti placa (ceva caldut de genul “daaa … e draguta …”), ci efectiv bucuria de a avea in garderoba o piesa pe care, cand o imbraci, devii ceea ce iti doresti mai mult.

Cand iesi din casa purtand (hai sa zicem) o Little Black Dress pe care o simti pe aceeasi frecventa cu tine, care simti ca te reprezinta si stie sa vorbeasca bine despre tine – se deschid toate usile, se netezesc toate drumurile, se limpezesc toate cerurile.

Daca esti imbracata cu (hai sa fabulam in continuare) cu o Little Black Dress frumoasa, e drept, dar pe care ai luat-o pentru ca ai citit, auzit si ti s-a spus ca este un must have, dar cu care nu rezonezi cine stie ce si habar n-ai ce spune despre tine, tu, de fapt, scoti la plimbare o rochie cu care nu ai nimic in comun.

In prima situatie – esti centrul atentiei pentru ca meriti – o stii si o impui celorlalti, pe cand in cealalta, LBD va capta in mod egoist intregul interes, iar tu vei sta cuminte in plan secund raspunzand la intrebari tip “cat a costat, de unde ai luat-o, mai avea” etc.

Nimic nu este must have daca nu rimeaza cu ceea ce ai deja in garderoba, fie ca e vorba de Little Black Dress ori indiferent ce alta piesa. Daca in viata ta cotidiana esti genul jeans & Tshirt sau sweater – ce rost ar avea sa investesti intr-o rochie pe care sa o porti “la o ocazie”, cand o poti inlocui cu ceva in care te simti confortabil – pantalon elegant sau jumpsuit stylish.

Daca negru este tot ce detesti mai mult – de ce ar trebui sa porti o rochie neagra doar pentru ca e un must have (exceptie facand cazurile de trista forta majora).

Must have face parte din terminologia creata pentru a forma dependente stilistice si a te transforma dintr-o femeie normala intr-o fashion victim. Must have este must have doar atunci cand te regasesti in el, cand ceea ce ti se propune se imbina perfect cu stilul tau.

Asadar, pentru tine, Little Black Dress – MUST HAVE sau NU?

Foto : Marion Golsteijn (wikipedia)

designer fashion stil tendinte
Distribuie
Articolul precedent

Somnul de frumusete-sfaturi si recomandari

Următorul articol

Mancatul constient si beneficiile acestuia

Social Media
FacebookInstagramTwitter
Categorii
Moda sustenabila se concentreaza pe producerea hainelor si accesoriilor din moda prin metode cat mai prietenoase cu natura si cat mai durabile din punct de vedere ecologic;...
Fashion
A sta/ fi cu picioarele pe pamant cunoscut si ca grounding este o practica ce implica explorarea modalitatilor de conectare a pielii cu pamantul sau cu apa.
Splendida
Monden
Teoria Haosului - Se croieste nevazuta inchisoare din fractii dure Ne inconjoara cu invizibile gratii, ne ating si ne ard ...
Cultura
Recomandate
Frumusete

Rozaceea-o problemă ce afectează 1 din 10 persoane

Sanatate

Mobilitatea şi libertatea de mişcare

Frumusete

Loredana Ciocoi despre pasiunea pentru machiaj şi frumuseţe

Aplicatia Famost
Ti-ar mai putea plăcea
Cu siguranta veti gasi si in editia de noiembrie 2022 a revistei Famost articole utile din domeniile pe care le abordam, astfel ca, pana la urmatoarea intalnire, va transmitem cele mai bune ganduri si sa aveti parte de zile cat mai frumoase!
Revista Famost

Revista Famost noiembrie 2022

2 minute de citit
29 octombrie 2022

Revista Famost noiembrie 2022 a ajuns la numarul 104 si marcheaza sfarsitul de toamna al anului 2022, un an agitat si din nefericire dificil pentru multi dintre noi. Cu toate acestea, asa cum veti vedea si in aceasta editie, avem oameni care au o stare de spirit mereu pozitiva, care isi doresc mai mult de …

In 2004, Manish Arora primeste ‘Best Women's Prêt Designer’ la primul Fashion Awards tinut la New Delhi, iar MC2 Diffusion Paris incepe sa-l reprezinte pe manish si la nivel international.
Brand

Manish Arora – „John Galliano al Indiei”?

2 minute de citit
5 august 2015

Manish Arora este un designer de origine indiana, nascut in Mumbai, actualmente traind in New Delhi. A vrut sa studieze comertul, pregatindu-se pentru a absolvi o facultate in domeniu, dar si-a schimbat optiunea si a urmat cursurile la National Institute of Fashion Technology din New Delhi. A absolvit in 1994 si a primit distinctia Best …

In 2008 Viktor & Rolf aniverseaza 15 ani de activitate prin expozitia de la Barbican Art Gallery, cele mai importante piese vestimentare fiind refacute detaliat in miniaturi.
Brand

Viktor & Rolf – originalitate, colectii imprevizibile

3 minute de citit
6 august 2015

Viktor & Rolf: Viktor Horsting (nascut in 27-05-1969 in Geldrop) si Rolf Snoeren (nascut in 19-12-1969) in Dongen) – cei doi designeri olandezi care formeaza brandul – s-au facut remarcati intodeauna prin combinarea grandioasa a propriilor prezentari si spectacolul vizual oferit de vestimentatiile chic specifice Paris Couture. Sunt considerati a fi imprevizibili ca oameni de …

Copyright @ Famost 2023
Tendinţe, moda, frumuseţe, evenimente, sănătate, stil de viaţă, editoriale
  • Fashion
  • Modelling
  • Monden
  • Splendida
  • Cultura
Tendinţe, moda, frumuseţe, evenimente, sănătate, stil de viaţă, editoriale
  • Fashion
    • Accesorii
    • Brand
    • Tendinte&Stil
    • Vestimentatie
  • Splendida
    • Sanatate
    • Frumusete
    • Blog splendida
    • Sfaturi
  • Modelling
    • Supermodele
    • Despre modelling
    • Stiri modelling
  • Monden
    • Media
    • Stil de viata
    • Video
    • Evenimente
    • Shopping
  • Cultura
    • Coltul de carte
    • Scrisori
    • Bloguri bune
    • Destinatii
  • Revista Famost
Site-ul nostru contine cookies: Politica cookies
Accept!